Konkurs na projekt znaku graficznego spółki Kosmok
Przedmiotem Konkursu jest zaprojektowanie znaku graficznego spółki Kosmok, tj. logo, logotypu i sygnetu.
Spółka Kosmok powstała z chęci wykorzystania potencjału polskich technologii wobec nowego, wschodzącego paradygmatu przemysłu kosmicznego. Do tej pory satelity były wysoko wyspecjalizowane, przystosowane wyłącznie do przeprowadzenia własnej misji, zazwyczaj w pełni samodzielnie, by po upływie swojego szczegółowo zaplanowanego życia spłonąć w atmosferze lub zalec na orbicie jako śmieci kosmiczne. Nowe systemy projektowane są natomiast tak, by umożliwić ich serwisowanie na orbicie, co pozwoli na elastyczne prowadzenie misji oraz reagowanie na zdarzenia przez korzystanie z usług transportu, napraw, recyklingu i tankowania w kosmosie. To właśnie dostarczaniem paliwa ma się zajmować spółka, pozwalając innym misjom na dłuższe oraz bardziej elastyczne wykorzystanie ich satelitów.
Do osiągnięcia tego celu utworzony został zespół polskich inżynierów kosmicznych z doświadczeniem w napędach rakietowych, nawigacji, sterowaniu oraz projektowaniu i budowie całych satelitów, którzy od lat pracują w rodzimych instytucjach, realizując projekty we współpracy z Europejską Agencją Kosmiczną. Inicjatorką przedsięwzięcia jest Łucja Rugor, którą do rozpoczęcia działalności zmotywowała praca nad europejskimi standardami rozwiązań dokujących, w trakcie której dostrzegła okazję dla polskiego przemysłu na specjalizację w tej rosnącej niszy. Nazwa Kosmok, nawiązująca do legendy smoka wawelskiego, ma więc oddać głęboko polski charakter inicjatywy, której jednym z celów jest przebudzenie drzemiącego w kraju potencjału technologicznego.