Przejdź do treści

Studium Relacji Przestrzennych

Wprowadzenie studenta w zagadnienia przestrzeni i uświadomienie konieczności jej rozpoznania w momencie podejmowamia artystycznych działań. Doświadczanie fizycznych aspektów przestrzeni – wielkości, odległości, prędkości, ruchu, kierunków itd. Szukanie odniesień do przestrzeni symbolicznej i kulturowej. Poszukiwanie zwiazków z podejmowanymi problemami w obszarze własnych zainteresowań i doświadczeń. Doświadczanie Ja i mojej obecości. Szukanie indywidualnych rozwiązań. Świadomie użycie środków wyrazu.

Praca dydaktyczna ma na celu wyzwolenie indywidualnego charakteru doświadczeń w czasie podejmowanych przez studenta zadań. To on często narzuca temat a dydaktyk służy pomocą przy merytorycznej i praktycznej jego realizacji. Koncepcja dydaktyczna zakłada indywidualną prace ze studentem /studentką związaną z zainteresowaniami, doświadczeniem i osobowością. Projekty indywidualne realizowane w skali semestru podlegają dyskusji w obrębie tematu jak i użytego do jego realizacji medium. Każda propozycja to osobna praca.

Przedmioty

Studium Relacji Przestrzennych

Zapisy

Otwartość na eksperyment, chęć eksplorowania przestrzeni, chęć współpracy

Lektury

Yi – Fu Tuan „Przestrzeń i Miejsce”, Richard Sennett „Ciało i Kamień” Maurice Merleau- Ponty ,,Fenomenologia percepcji”, Juhani Pallasmaa „Oczy skóry”, Mario Praz „Mnemosyne. Rzecz o powinowactwie literatury i sztuk plastycznych”