Przejdź do treści

III edycja Konkursu Najlepszych Dyplomów Scenografii

Fotorelacja
Opublikowano 05 mar 2024
azg
Wernisaż III edycji Konkursu Najlepszych Dyplomów Scenografii

W piątek, 1 marca 2024, w czasie uroczystego wernisażu w Muzeum Teatru im. H. Tomaszewskiego, poznaliśmy laureatów i laureatki konkursu. 

Komisja Konkursowa  w składzie: prof. Małgorzata Komorowska ASP Kraków; prof. Katarzyna Podgórska-Glonti  UA Poznań, prof. Elżbieta Wernio ASP Wrocław, prof. Marek Chowaniec ASP Warszawa,  Małgorzata Bruder, Muzeum Teatru im. Henryka Tomaszewskiego, prof. Mirosław Kocur, przyznała następujące nagrody:

1 miejsce - Julia Skrzyńska, Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w  Krakowie, promotorka prof. dr hab. Małgorzata Komorowska

2 miejsce - Jakub Kotynia, Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w  Krakowie, promotorka prof. dr hab. Małgorzata Komorowska

3 miejsce ex aequo:

Anastazja Niemiec, Uniwersytet Artystyczny im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu, promotorka prof. dr hab. Katarzyna Podgórska-Glonti

Dominika Firla, Akademia Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu, promotor dr Bartosz Zamarek

Trzy wyróżnienia:

I – Katarzyna Waraksa, Uniwersytet Artystyczny im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu, promotor prof. dr hab.. Piotr Tetlak, aneks: dr Ewa Mróz-Pacholczyk

II – Alicja Desperak, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie, promotorka dr Katarzyna Sobańska

III – Radosława Niezgoda, Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w  Krakowie, promotor dr hab. Ryszard Melliwa

Gratulujemy!

UZASADNIENIE WERDYKTU

Według jury nagrodzone prace poszerzają rozumienie scenografii, w dojrzały i twórczy sposób wpisując się w trwającą obecnie dyskusję nad redefinicją pojęcia scenografii. Jury podkreśliło bardzo wysoki poziom zarówno plastyczny jak i merytoryczny prezentowanych dyplomów przy jednoczesnym zróżnicowaniu narzędzi artystycznych. Uznanie budzi świadome użycie przez studentów multimediów, które są  jednym z wielu środków wyrazu, płynnie łączących się w spójny kształt prezentowanych dzieł. Jury zwróciło także uwagę na mądre i ciekawe w poszukiwaniach twórczych rozważania kobiet-scenografek nad tematami feminizmu oraz na fakt, iż dyplomy stają się autonomicznymi projektami, w których performują sami twórcy i twórczynie, wykazując się dojrzałą refleksją, głębią analizowania i umiejętnością nadania im właściwej formy artystycznej.

Pozostałe aktualności