Promotor w Szkole Doktorskiej
prof. Aleksandra Janik
Wydział Grafik i Sztuki Mediów, Katedra Grafiki Artystycznej, Pracownia Druku Cyfrowego i Techniki Eksperymentalnych
Charakterystyka działalności twórczej
Aleksandra Janik (1971), graficzka, kuratorka, kierowniczka Pracowni Druku Cyfrowego i Techniki Eksperymentalnych na Wydziale Grafiki i Sztuki Mediów, Akademii Sztuk Pięknych im. E. Gepperta we Wrocławiu. Obszar zainteresowań artystycznych i badawczych: transgresje grafika–fotografia.
Najważniejsze osiągnięcia
- Stypendium Programu im. M. Bekkera, NAWA na realizację projekt artystyczno-badawczego „Grafika Hybrydowa” (Visiting researcher, Tokyo University of the Arts, Japan, 2021–2022);
- Grafika post-cyfrowa. Redefinicja pojęcia odbitki graficznej (2017); Grafika post-cyfrowa. Redefinicja pojęcia matrycy (2015); współorganizatorka międzynarodowej konferencji i co-kuratorka wystaw, Galeria NEON, CSU.CI ASP we Wrocławiu;
- Jump into the Unknown, 56. Biennale w Wenecji (wystawa towarzysząca), Palazzo Loredan dell’ Ambasciatore, Włochy (2015);
- In Search of New Printmaking. The Polish Case (kuratorka wystaw), CAA Art Museum, Hangzhou, Chiny; IMPACT’9 International Printmaking Conference, Printmaking in the Post-Print Age, China Academy of Art, Hangzhou, Chiny (2015); SGC International Printmaking Conference, Bridges: Spanning Tradition, Innovation, and Activism, ArtZone 461 Gallery, San Francisco, CA, USA (2014);
- Contemporary Polish Printmaking Exhibition (wystawa zbiorowa), National Museum Soares dos Reis, Porto, Portugalia (2013); Lalit Kala Akademi, New Delhi, Indie (2012); The College of Art and Design, Kyung Hee University, Seul, Korea (2011); Tianjin Academy of Fine Art, Chiny (2010).
Opieka promotorska
Język w jakim prowadzone będzie seminarium
polski, angielski
Charakterystyka projektów i badań, w które ma zostać włączony doktorant, w tym oczekiwane kompetencje praktyczne i teoretyczne doktoranta
Print-media i foto-media w sztuce współczesnej.
Interdyscyplinarne badania i innowacyjne projekty artystyczne w obszarze tradycyjnych i nowych mediów graficznych/fotograficznych; próby nowej klasyfikacji oraz redefinicji grafiki/fotografii; grafika hybrydowa, grafika post-cyfrowa, transgresje grafika–fotografia; instalacje, obiekty graficzne/fotograficzne, grafika/fotografia performatywna; eksperymenty formalne związane z drukiem na podłożach alternatywnych i wykorzystaniem komercyjnych technologii; adoptowanie i poszukiwanie nowych technik i rozwiązań.
Charakterystyka współpracy dydaktycznej doktoranta z promotorem
Ciekawość innych kultur, koncepcji i perspektyw; gotowość do współpracy ze studentami i pracownikami Wydziału Grafiki i Sztuki Mediów na rzecz wzajemnego rozwoju artystycznego; wysoki poziom motywacji do poszukiwania inspirujących tematów i tworzenia autorskich projektów artystycznych, edukacyjnych i wystawienniczych.