Promotor w Szkole Doktorskiej
prof. Łukasz Huculak
Wydział Malarstwa, Katedra Malarstwa, Pracownia Malarstwa
Kontakt
e-mail: lhu@asp.wroc.pl
Charakterystyka działalności twórczej
Stypendysta Ministerstwa Kultury, Rządu Bawarii oraz organizacji pozarządowych. Laureat Festiwalu Malarstwa Współczesnego w Szczecinie i Festiwalu „Bielska Jesień”. Członek wrocławskiej Akademii Młodych Uczonych i Artystów oraz Rady Artystycznej Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych. Bywa kuratorem, publikuje teksty o sztuce. Pod jego redakcją ukazało się kilka katalogów wystaw. Odbył rezydencje artystyczne w Monachium, Knoxville, Paryżu i Palermo, Fuldzie i Schloss Konigshein. Zainteresowany ikonografią wanitatywną, estetyką detalu i destruktu. Autor wystaw indywidualnych dotyczących cielesności, śmiertelności, środowiska naturalnego, procesów o czarownictwo i modernizmu.
www.huculak.pl, https://www.instagram.com/lukasz_huculak/
Najważniejsze osiągnięcia:
1) Nietota, Muzeum Współczesne Wrocław (29.06-24.09.2018), galeria miejska BWA Bydgoszcz (09.11. 2018 - 02.2019)
2) Heliotropie, Galerie Crous, Paryż, Francja (kurator: Lola Grunwald 17.12-28.11.2019)
3) La force des plantes, Musee des arts et metiers, Paryż, Francja (02.03-03.04.2020)
4) W głębi obrazu (z Jadwigą Sawicką), Muzeum Narodowe we Wrocławiu, Muzeum Narodowe w Przemyślu, ( marzec-sierpień 2021)
5) Morgenröte. Łukasz Huculak sieht Jacob Böhme Staatlichen Kunstsammlungen Dresden – Residenzschloss (Niemcy) 09.11.2024 r. - 30. 07. 2025 r.
Opieka promotorska
Język w jakim prowadzone będzie seminarium: polski, angielski
Charakterystyka projektów i badań, w które ma zostać włączony doktorant, w tym oczekiwane kompetencje praktyczne i teoretyczne doktoranta:
- Redefinicja stosunku do cielesności i śmiertelności w kontekście posthumanizmu i trans-humanizmu
- Redefinicja stosunku do środowiska naturalnego w kontekście zmian klimatycznych (Heliotropie, La force des plantes, Nietota, Science-Fiction).
- Potencjał środków wizualnych w magazynowaniu i przetwarzaniu wiedzy w aspekcie relacji obrazu, języka i symbolu, eksperymentalnego kadrowania, łączenia efektów figuratywnych z abstrakcyjnymi, wykorzystania destrukcji oraz niekonwencjonalnych podłoży, procedur i narzędzi malarskich.
Charakterystyka współpracy dydaktycznej doktoranta z promotorem:
wiedza i umiejętności pozwalające na inicjowanie i realizowanie indywidualnych i grupowych projektów artystycznych.