Przejdź do treści

Promotor w Szkole Doktorskiej

prof. Łukasz Huculak

Wydział Malarstwa, Katedra Malarstwa, Pracownia Malarstwa

Kontakt

e-mail: lhu@asp.wroc.pl

Charakterystyka działalności twórczej

Stypendysta Ministerstwa Kultury, Rządu Bawarii oraz organizacji pozarządowych. Laureat Festiwalu Malarstwa Współczesnego w Szczecinie i Festiwalu „Bielska Jesień”. Członek wrocławskiej Akademii Młodych Uczonych i Artystów oraz Rady Artystycznej Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych. Bywa kuratorem, publikuje teksty o sztuce. Pod jego redakcją ukazało się kilka katalogów wystaw. Odbył rezydencje artystyczne w Monachium, Knoxville, Paryżu i Palermo, Fuldzie i Schloss Konigshein. Zainteresowany ikonografią wanitatywną, estetyką detalu i destruktu.  Autor wystaw  indywidualnych dotyczących  cielesności, śmiertelności, środowiska naturalnego, procesów o czarownictwo i modernizmu.

www.huculak.pl, https://www.instagram.com/lukasz_huculak/

Najważniejsze osiągnięcia: 

1) Nietota, Muzeum Współczesne Wrocław (29.06-24.09.2018), galeria miejska BWA Bydgoszcz (09.11. 2018 - 02.2019)

 

2) Heliotropie, Galerie Crous, Paryż, Francja (kurator: Lola Grunwald 17.12-28.11.2019)

 

3) La force des plantes, Musee des arts et metiers, Paryż, Francja (02.03-03.04.2020)

 

4) W głębi obrazu (z Jadwigą Sawicką), Muzeum Narodowe we Wrocławiu, Muzeum Narodowe w Przemyślu, ( marzec-sierpień 2021)

 

5) Morgenröte. Łukasz Huculak sieht Jacob Böhme Staatlichen Kunstsammlungen Dresden –   Residenzschloss (Niemcy) 09.11.2024 r. - 30. 07. 2025 r.

Opieka promotorska

Język w jakim prowadzone będzie seminarium: polski, angielski

Charakterystyka projektów i badań, w które ma zostać włączony doktorant, w tym oczekiwane kompetencje praktyczne i teoretyczne doktoranta: 

 

  1. Redefinicja stosunku do cielesności i śmiertelności w kontekście posthumanizmu i trans-humanizmu
  2. Redefinicja stosunku do  środowiska naturalnego w kontekście zmian klimatycznych (Heliotropie, La force des plantes, Nietota, Science-Fiction).
  3. Potencjał środków wizualnych w magazynowaniu i przetwarzaniu wiedzy w aspekcie relacji obrazu, języka i symbolu, eksperymentalnego kadrowania, łączenia efektów figuratywnych z abstrakcyjnymi,  wykorzystania destrukcji oraz niekonwencjonalnych podłoży, procedur i narzędzi malarskich.

 

Charakterystyka współpracy dydaktycznej doktoranta z promotorem:

wiedza i umiejętności pozwalające na inicjowanie i realizowanie indywidualnych i grupowych projektów artystycznych.