Promotor w Szkole Doktorskiej
prof. Paweł Frąckiewicz
Wydział Grafik i Sztuki Mediów, Katedra Grafiki Artystycznej, Laboratorium litografii
Charakterystyka działalności twórczej
Urodził się w 1958 roku we Wrocławiu. W 1982 roku ukończył studia w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych we Wrocławiu (obecnie Akademia Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta). Dyplom zrealizował pod kierunkiem prof. Jana Jaromira Aleksiuna (projektowanie graficzne) i prof. Andrzeja Basaja (grafika warsztatowa). W 1981 roku został zatrudniony w macierzystej uczelni, gdzie od 1999 (a nie od 2000?) roku prowadzi Pracownię Litografii. W 2002 uzyskał tytuł naukowy profesora. W latach 2005 – 2012 pełnił funkcję prodziekana Wydziału Grafiki i Sztuki Mediów. Wlatach… prowadził Pracownię Litografii na Akademii Sztuki w Szczecinie w latach 2015-2020. Zajmuje się rysunkiem, grafiką i malarstwem. Na swoim koncie ma 26 wystaw indywidualnych, brał udział w ponad 150 wystawach zbiorowych, a także konkursach rysunku i grafiki w Polsce i za granicą.
Najważniejsze osiągnięcia
- 2017, ZURETA International Contemporary Printed Art Exhibition and Symposium, Hangaro Gallery, Print Department, Tokyo University of Arts, Japonia
- 2018, 10. Triennale Grafiki Polskiej, Katowice
- 2019, Das Gedaechtnis der Zukunft, wystawa w ramach Intelektuelle Woche, Krakauer Turm, Norymberga, Niemcy (wystawa indywidualna)
- 2019, „Statek Robinsona”, Galeria Miejska we Wrocławiu, Muzeum Architektury we Wrocławiu
- 2022, Rzeczy, których nie ma, BWA Kielce (wystawa indywidualna)
Opieka promotorska
Język w jakim prowadzone będzie seminarium: polski, angielski
Charakterystyka projektów i badań, w które ma zostać włączony doktorant, w tym oczekiwane kompetencje praktyczne i teoretyczne doktoranta:
Uczymy wedle zasad rządzących litografią klasyczną, algrafią, mokulito, linorytem. Celem kształcenia jest ugruntowanie wiedzy i rozwijanie umiejętności doboru i posługiwania się środkami graficznymi umożliwiający wyrażenie myśli i formułowanie problemów artystycznych; główny nacisk kładziemy na zagadnienia korelacji idei i formy oraz pogłębianie wiedzy i umiejętności wykorzystania technik i technologii druku płaskiego w kreacji artystycznej. Studenci, na podstawie własnych doświadczeń, opracowują naukowo nowatorskie zagadnienia teorii i praktyki tworzenia.
Pracownia, według powszechnej panującej opinii, jest najlepiej zorganizowana i wyposażona w Polsce. Program (zajęcia prowadzone po polsku i po angielsku) obejmuje litografię klasyczną na kamieniu czarno-białą i kolorową, algrafię na ziarnowanej płycie aluminiowej czarno-białą i kolorową fotoalgrafię czyli wykorzystywanie technik fotomechanicznych do tworzenia matrycy drukującej z wykorzystaniem presensybilizowanych płyt offsetowych oraz mokulito – litografię na drewnie. Pracownia, podobnie jak inne wchodzące w skład Katedry Grafiki Artystycznej, oferuje studentom linoryt jako techniki uzupełniającą.
Charakterystyka współpracy dydaktycznej doktoranta z promotorem:
Doktorant powinien znać podstawy grafiki warsztatowej i rysunku, posiadać umiejętność obsługi programów graficznych, mieć świadomość związków między wyrażanymi treściami, a środkami formalnymi z arsenału litografii, algrafii, mokulito, linorytu, druku cyfrowego.