Projektowanie Architektoniczne
Studenci podczas zajęć na 5 semestrze studiów I stopnia podejmują problematykę związaną z projektowaniem architektury mieszkalnej z towarzyszącymi usługami. Zadanie projektowe kładzie nacisk na spójność formy i funkcji.
Semestr 6 studiów I stopnia - studenci studiują problematykę małych obiektów użyteczności publicznej, wnętrz urbanistycznych oraz kontekstu przestrzeni miejskiej. Podstawowym celem kształcenia jest nabycie przez studenta kluczowych umiejętności w rozwiązywaniu zadań i problemów na styku architektury i architektury wnętrz.
Realizacja powyższego założenia odbywa się poprzez:
- osiągnięcie przez studenta podstawowej wiedzy na temat wzajemnych zależności i oddziaływań przestrzeni zewnętrznej i wewnętrznej w architekturze, a poprzez to umiejętność tworzenia koncepcji niewielkich obiektów architektonicznych mieszkalno-usługowych (sem. 5) i użyteczności publicznej (sem. 6);
- zapoznanie się z podstawowymi zagadnieniami architektonicznymi i urbanistycznymi;
- umiejętność wyrażania własnej koncepcji przy pomocy architektonicznych środków wyrazu;
- rozwijanie świadomości zakresu kompetencji projektowych i odwagi twórczej.
Student po pozytywnym zaliczeniu przedmiotu powinien być przygotowany do podjęcia zespołowej lub indywidualnej pracy polegającej na opracowywaniu projektów wnętrz oraz małej architektury.
Podstawowym celem kształcenia na sem. 8 i 9 jest nabycie przez studenta umiejętności tworzenia koncepcji złożonego obiektu architektonicznego jak budynki mieszkalne (sem. 8) i użyteczności publicznej (sem. 9).
Rozwijanie wiedzy związanej z interpretacją i rozwiązywaniem zagadnień architektonicznych i urbanistycznych.
Umiejętność wyrażania własnej koncepcji przy pomocy architektonicznych środków wyrazu adekwatnych do stopnia zaawansowania projektu.
Realizacja powyższego założenia odbywa się poprzez
- Osiągnięcie przez studenta podstawowej wiedzy na temat układów funkcjonalnych i konstrukcyjnych w architekturze, a poprzez to umiejętność tworzenia koncepcji obiektów architektonicznych – mieszkalno usługowych ( sem. 8 ) i użyteczności publicznej ( sem. 9 ).
- Umiejętność wyrażania własnej koncepcji przy pomocy architektonicznych środków wyrazu. - Świadomości zakresu kompetencji projektowych i odwagi twórczej.
Student po pozytywnym zaliczeniu przedmiotu powinien być przygotowany do podjęcia zespołowej lub indywidualnej pracy polegającej na opracowywaniu projektów wnętrz oraz małej architektury.
Formy kształcenia
-
wykłady;
-
ćwiczenia;
-
konsultacje w ramach wykonywanego przez studenta projektu semestralnego.
Warunki zapisu
- student ma podstawowe umiejętności z zakresu przedstawiania własnej koncepcji projektowej w postaci projektu zagospodarowania terenu, rzutów, przekrojów, elewacji, wizualizacji, makiet;
-
student świadomie posługuje się warsztatem architektonicznym i potrafi podejmować decyzje w zakresie projektowania;
-
umiejętność zaprojektowania obiektów architektonicznych o podstawowej złożoności funkcjonalnej;
-
student potrafi nadać projektowanym budynkom i budowlom własny, autorski charakter i przygotować podstawowy opis techniczny projektu.
Materiały dydaktyczne
- archdaily.com;
- deezen.com;
- E. Neufert, “Podręcznik projektowania architektoniczno-budowlanego", wydawnictwo Arkady, 2022;
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.