Przejdź do treści

Krajewski Piotr

W 1979 r. Ukończył studia na Uniwersytecie Wrocławskim, kierunek kulturoznawstwo.

Kurator, autor i edukator zajmujący się nowymi mediami w sztuce i kulturze współczesnej. Współzałożyciel Biennale Sztuki Mediów WRO i główny kurator Centrum Sztuki WRO. Kurator wystaw, autor artykułów wydawanych w Polsce i za granicą, oraz redaktor książek i publikacji wielomedialnych. Wykłada gościnnie w Europie, Stanach Zjednoczonych i Japonii, uczestniczy w międzynarodowych konferencjach poświęconych problemom sztuki, strategiom kuratorskim i współczesnej kreatywności kulturowej. Należy do AICA.

Nagrody i stypendia

2019 – Medal Merito de Vratislavia – Zasłużony dla Wrocławia

2019 – EMOCJE 2019 nagroda Radia Wrocław Kultura za wydarzenie kulturalne roku (zespołowa przyznana twórcom Biennale WRO)

2001 – stypendysta Goethe Institut

1999 – stypendysta Arts Link Residence w Art Institute Chicago i MIT Media Lab, Mass.

1998 – Nagroda Prezydenta Wrocławia w Dziedzinie Kultury ((zespołowa przyznana twórcom Biennale WRO)

Kurator wystaw

2020 – Point Nemo, Paweł Janicki, centrum Sztuki WRO

2018 – Antystatic – Wystawa Intermediów, Muzeum Narodowe w Poznaniu

2017 Za siedmioma, Dom Słowa Polskiego, wystawa w ramach Warsaw Gallery Week, Warszawa

2014 – On the Silver Globe, Kunsthal Aarhus, Dania

2011 – 2012 – The State of The Image. The Media Pioneers Zbigniew Rybczyński and Gábor Bódy, Akademie der Kunste, Berlin, 2011), Zentrum für Kunst und Medientechnologie (ZKM), Karlsruhe

Konferencje

2021 – Międzynarodowa Konferencja Naukowa LALKA NOVA, tytuł wykładu: Lalka. Anatomie niepokoju, miejsce: Akademia Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie, Filia we Wrocławiu

2016 – konferencja Media Art: The New Italian Challenge – Rome Media Art Festival, tytuł wykładu: Medialisation and The Postmedia Now, miejsce: MAXXI - Museo nazionale delle arti del XXI secolo, Rzym

2014 – konferencja NODEM 2014: Engaging Spaces – Interpretation, Design and Digital Strategies. tytuł wykładu: An art center as a culture laboratory. Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, Warszawa

2013 – konferencja Recordings Against Regimes: Video—art generated by political changes, tytuł wykładu: Recordings–Revolution–Resolution, miejsce: Bayt Al-Sinnari–Bibliotheca Alexandrina, Kair

2011 – konferencja ICOMAG 2011. Media Genjitsu – The Local and Universal Quality of Media Arts, tytuł wykładu: Information in Media Art as Material, Medium and Environment, miejsce: Japan Cultural Agency, Tokio

Publikacje

2020 – Krajewski P., Resonance, red. V.Krajewska, P. Krajewski, WRO Art Center, Wrocław 2020
ISBN: 978-83-956395-1-7

2018 – Krajewski P., As We May Create, „Contemporary Lynx, The Art Magazine”, issue (2) 10, 2018

2017 – Krajewski P., Fantomowa tożsamość Izy G., [w:] Izabella Gustowska, Nowy Jork i dziewczyna, Biblioteka Czasu Kultury (Tom 46), Poznań 2017, s: 6 – 34, ISBN 978-83-935-637-7-7

2010 – Krajewski P., Ukryta dekada. Zarys historii polskiej sztuki wideo w latach 1985-1995 / The Hidden Decade. An Outline of the History of Polish Video Art 1985-95, [w:] Ukryta Dekada. Polska sztuka wideo 1985—1995 / The Hidden Decade. Polish Video Art 1985–1995 red., P.Krajewski, V. Kutlubasis–Krajewska, Centrum Sztuki WRO, Wrocław 2010, s. 11-57 / 173-215, ISBN 978-83-929186-1-5

2008 – Krajewski P., Globalny Software. Nowe technologie — eksperymenty w sztuce i działania w przestrzeni społecznej 1968—73, [w:] Rewolucje 1968, red. nauk. H. Wróblewska, M. Brewińska, Z.Machnicka, J. Sokołowska, Zacheta Narodowa Galeria Sztuki, Agora S.A - Biblioteka Gazety Wyborczej, Warszawa 2008, s. 73-77, ISBN 978-83-60713-20-4