Przejdź do treści

Zapomogi dla studentów w roku akademickim 2025/2026

Komunikat
Opublikowano 14 lis 2025
azg

Szanowni Studenci,

przypominamy, iż nadal możecie składać wnioski o przyznanie jednorazowej zapomogi w przejściowo trudnej sytuacji życiowej spowodowanej zdarzeniem losowym, powodującym tymczasowe trudności w studiowaniu.

Takimi zdarzeniami mogą być m.in.:

  1. problemy zdrowotne studenta lub członka najbliższej rodziny (rodziców studenta, małżonka, dziecka),
  2. narodziny dziecka studenta czy śmierć najbliższego członka rodziny (rodziców studenta, małżonka, dzieci),
  3. nieszczęśliwy wypadek,
  4. kradzież,
  5. szkoda spowodowana przez pożar czy klęskę żywiołową.

W uzasadnieniu wniosku należy opisać:

  1. opisać zdarzenie (np. na czym polegają problemy zdrowotne, jakie student przeszedł zabiegi/badania/leczenie; na czym polegała kradzież, co ukradziono),
  2. wpływ danego zdarzenia na trudności w studiowaniu,
  3. trudną sytuację materialną, w jakiej w danym momencie życiowym znalazł się student.

Zdarzenie musi być udokumentowane. Do wniosku należy załączyć dokumenty potwierdzające poniesione straty, w tym:

  1. zaświadczenia wydane przez instytucje potwierdzające fakt zdarzenia losowego (od służby zdrowia, lekarza, policji, staży pożarnej),
  2. kopie rachunków/faktur, wydruki potwierdzające poniesione koszty (np. za wykupione leki, badania, zabiegi, dojazdy do lekarza/szpitala),
  3. odpis skrócony aktu zgonu/urodzenia

Wniosek o zapomogę należy złożyć niezwłocznie po wystąpieniu zdarzenia w elektronicznym systemie uczelni, jednak nie później niż w terminie 3 miesięcy od daty wystąpienia zdarzenia uprawniającego do przyznania świadczenia.

Instrukcja składania wniosków on-line oraz szczegółowe przepisy dotyczące przyznania zapomogi (czyli Regulamin świadczeń) dostępne są na stronie Akademii w zakładce student – stypendia uczelniane: https://www.asp.wroc.pl/pl/student/stypendia/stypendia-uczelniane

Zapytania w sprawie szczegółów można:

- przesyłać za pośrednictwem poczty elektronicznej do DOS - pomoc materialna:

Monika Łukasik-Duszyńska – m.lukasik@asp.wroc.pl

- zadawać telefonicznie – (071) 34 38 031 wew. 310

 - osobiście – DOS – pomoc materialna, pokój 117/118M, pl. Polski 3/4, ASP

Przypominamy, iż okres, przez który przysługują świadczenia z pomocy materialnej, wynosi 12 semestrów, bez względu na ich pobieranie przez studenta, z zastrzeżeniem że w ramach tego okresu świadczenia przysługują na studiach:

  1. pierwszego stopnia – nie dłużej niż przez 9 semestrów;
  2. drugiego stopnia – nie dłużej niż przez 7 semestrów;
  3. w przypadku kierunku: Konserwacja i Restauracja Dzieł Sztuki (w zakresie Konserwacja i Restauracja Ceramiki i Szkła - studia jednolite magisterskie – 6 letnie) okres ten jest dłuższy o 2 semestry.

Świadczenia pomocy materialnej nie przysługują osobom, które posiadają tytuł zawodowy:

  1. magistra, magistra inżyniera albo równorzędny,
  2. licencjata, inżyniera albo równorzędny, jeżeli ponownie podejmują studia

Pozostałe aktualności