Przejdź do treści

Wystawa Patrycji Mastej, Dominiki Sobolewskiej i Pawła Janickiego na otwarcie Centrum Sztuki WRO.

Ogłoszenie
Opublikowano 27 lut 2008

Interaktywny Plac Zabaw i Przedszkole Mediów to wystawa autorstwa wrocławskich artystek Patrycji Mastej, Dominiki Sobolewskiej, które we współpracy z Pawłem Janickim z Centrum Sztuki WRO rozwinęły swój adresowany do dzieci projekt o interaktywny system, umożliwiający im aktywną zabawę z fakturą, światłem i kolorem. Otwarcie 29.02.godz 17.00.

Wystawa składa się z czterech części 1. Sala mieszania kolorów RGB (Red-Green-Blue) – przestrzenna aranżacja dziewięciu sześcianów wykonanych z przezroczystego tworzywa w podstawowych barwach – czerwonej, zielonej i niebieskiej – oraz odpowiedniego oświetlenia. Dzieci, przechodząc pomiędzy różnokolorowymi obiektami oraz samodzielnie je oświetlając, obserwują przenikanie i mieszanie się kolorów. 2. Zabawa graficzna Perspektywa - to animacja komputerowa oraz cztery plansze zawierające ruchome elementy. Manipulując elementami dzieci zmieniają ich kontekst w przestrzeni, dzięki czemu poznają zasady perspektywy linearnej i sposoby odwzorowania trójwymiarowej rzeczywistości na płaskiej powierzchni. 3. Instalacja Faktury - system detekcji ruchu zarejestruje dłoń położoną na jedną z pięciu powierzchni o różnych fakturach (kamienie, woda, para, kora, trawa), uruchamiając wielkoformatową projekcję wizualno – dźwiękowej animacji odpowiadającej danej fakturze. 4. Malowanie światłem - gesty dzieci bawiących się świecącymi zabawkami (latarki, lampki choinkowe) są rejestrowane przez system śledzenia ruchu. Za pomocą specjalnego oprogramowania informacja o historii ruchu zostaje w interaktywny sposób przełożona na obraz i dźwięk. O AUTORACH : PATRYCJA MASTEJ – absolwentka Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu, 2004/2005 stypendystka Ministra Kultury. Dyplom ukończyła w 2005 na Wydziale Wzornictwa Przemysłowego i Architektury, w pracowni komunikacji wizualnej – promotor Mieczysław Piróg. Na całość pracy dyplomowej składała się seria ilustracji, przeznaczonych dla dzieci w wieku przedszkolnym, dotyczących podstawowych pojęć plastycznych. Realizacja aneksu malarskiego w pracowni prof. Krzysztofa Skarbka i Pawła Jarodzkiego, to cykl portretów kobiet, nawiązujący poprzez technikę kolażu do pracy projektowej. Zajmuje się ilustracją, grafiką użytkową, projektowaniem mebli, malarstwem, fotografią. Doświadczenie zdobywała praktykując w teatrze, biorąc czynny udział w konkursach zarówno projektowych, jak i malarskich, tworząc identyfikacje wizualne firm. DOMINIKA SOBOLEWSKA Wydział Architektury Wnętrz i Wzornictwa Katedra Architektury Wnętrz III Pracownia Projektowania Architektury Wnętrz - dyplomująca Urodzona w 1980 roku w Starachowicach. Absolwentka Wydziału Architektury Wnętrz i Wzornictwa Przemysłowego Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Dyplom 2005 w pracowni Projektowania Architektury Wnętrz pod nadzorem prof. Krzysztofa Wołowskiego i prof. Józefa Jurka. Stypendystka Ministra Kultury, Prezydenta Miasta Wrocławia oraz Accademia di Belle Arti di Brera w Mediolanie. Laureatka konkursu "Dyplom Roku 2005" organizowanego przez ASP Wrocław pod patronatem Marszałka Województwa Dolnośląskiego. Laureatka II Nagrody w konkursie na Koncepcję Stałej Wystawy dla Dzieci w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Obecnie asystentka w pracowni Architektury Wnętrz prof. Krzysztofa Wołowskiego na Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu oraz Koordynator Wydziałowy do Spraw Współpracy z Zagranicą; Czynny udział w wystawach design'u, sztuki współczesnej i w konkursach projektowych m.in.: BWA Design - luty 2006 "Rozbudzanie Wyobraźni Plastycznej Dzieci"; "Z daleka i z bliska" Teatr Polski Wrocław - marzec 2006; "Doświadczanie Sztuki"- Galeria "Na Szewskiej" we Wrocławiu - maj 2007; "Przegląd Młodej Sztuki Survival 4 i 5" maj 2006, 2007. Projektuje wnętrza, meble. Realizuje indywidualne projekty z zakresu sztuki współczesnej, interaktywnego design'u oraz multimediów. PAWEŁ JANICKI - kulturoznawca, niezależny programista i producent działający w sferze nowych mediów. Pracuje z muzyką generatywną, mikrodźwiękami, kompozycjami opartymi na algorytmach i interaktywnymi systemami dla prezentowania performansów i własnym, stale rozwijanym hardware i software. Tworzy w domenie tzw. "generative music", buduje systemy interaktywne, wykorzystuje do celów muzycznych własne oprogramowanie oraz zrewitalizowane technologie wojskowe i komercyjne. Jest również współzałożycielem muzycznej grupy GAMEBOYZZ ORCHESTRA PROJECT, której członkowie tworzą utwory muzyczne za pomocą konsol GameBoy. W swoich pracach insiruje się osiągnięciami awangardy elektronicznej i elektroakustycznej. Współpracuje z WRO Centrum Sztuki Mediów, a także Youth Behind the Machines Group, Nemesis, Job Karma, 25fps Group, Samploza Lab Anssample, i wieloma innymi twórcami i instytucjami. Realizował projekty oparte na muzyce fraktalnej, w tworzonych na żywo, czterowymiarowych animacjach (przedstawienie SPACEXPRESSION) oraz eksperymentalną animację CG (The Tangled Sky).

Pozostałe aktualności