Wyniki naboru zgłoszeń na Międzynarodową konferencję graficzną. Wrocław 2026 Grafika w sztuce współczesnej. Między materialnością a niematerialnością.
Z wielką radością ogłaszamy listę referatów zakwalifikowanych do konferencji oraz prac graficznych, które zostaną zaprezentowane na wystawie, która odbędzie się w Galerii Neon w dniach 10 stycznia -1 lutego 2026 roku.
Na konferencję nadesłano 72 propozycje referatów od autorów reprezentujących 21 krajów. Wysoki poziom merytoryczny zgłoszeń sprawił, że wybór był wyjątkowo wymagający, zwłaszcza że ograniczony czas konferencji nie pozwala na zaprezentowanie wszystkich interesujących wystąpień. Jury powołane przez Komitet Organizacyjny zakwalifikowało ostatecznie 28 referatów.
Na wystawę konferencyjną zostały zgłoszone 174 prace twórców z 36 krajów. Również w tym przypadku liczba i jakość nadesłanych dzieł znacząco utrudniły proces selekcji. Ze względu na ograniczenia przestrzeni ekspozycyjnej nie jest możliwe pokazanie wszystkich prac spełniających wysokie kryteria oceny. Do wystawy towarzyszącej konferencji wybrano 58 realizacji.
Autorzy i prelegenci otrzymają wkrótce wiadomość e-mail ze szczegółowymi instrukcjami dotyczącymi dalszych kroków.
Ruszyła rejestracja dla uczestników konferencji! Zachęcamy wszystkich zainteresowanych do rejestracji w charakterze wolnego słuchacza za pośrednictwem platformy: ipc.conrego.app
Lista referatów zakwalifikowanych do konferencji (alfabetycznie):
Ariadna Abadal Lloret — Contemporary Photopolymer Photogravure: Methods, Precision, and Practice
Ioannis Anastasiou — The Materiality and Immateriality of Memory
Miguel Aragon — Soul in the Machine
Marlena Biczak — Matryca pamięci: rytuał i przemiana w mezzotincie
Łukasz Butowski — Ewolucja druku warsztatowego w pracowni litografii na Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, wobec rewolucji postcyfrowej.
Paul Catanese — Spectral Imprints: Artificial Intelligence(s) and Hybrid Material Futures
Nastazja Ciupa — From Stone to File: Material Traces, Immaterial Motion
Pauline Clancy — A Type of Print
Maja Dokudowicz / Mariusz Gorzelak — 10 years of PrintCard Wroclaw – case study
Zuzanna Dyrda — Action! Performative Printmaking
Maria Erikson — Fluid Matrix
Oliver Hambsch — The Essential Haunting of Print: activating the spectral in the woodcut
Tracy Hill — In(tangible
Franz Hoke — Petroglyphs
Clare Humphries — Matter-Reality: Re-thinking Materiality in Contemporary Printmaking
Damian Idzikowski — Gra i Fika – Od matrycy do ...
Kamil Kocurek — Materialność i niematerialność graficzna. Komplementarność instalacji graficznych.
Paweł Krzywdziak — Reprodukcja śladu. Technika, technologia, twórczość
Xiaoqiao Li — Recursive Impressions: Printmaking as a Bridge Between Digital Fluidity and Material Permanence
Annabelle McEwen — Tension: Printmaking as Information Technology and the Importance of the Object
Michala Pechová Gorbunovová — Geological matrix and Visual imprint
Ruth Pelzer-Montada — The motility of/in print – a new(ish) ontology?
Vasyl Savchenko — QSL – I acknowledge receipt of your transmission
Jennifer Schmidt — Performative Print: The file as prompt
Devon Stackonis — Preserving a Touch of the Past: Integration of Drypoint and Mezzotint in Contemporary Intaglio Printmaking
Christopher Swift — Printing Colour Without Colour: Perceptual Halftones and the Agency of Vision
Montana Torrey — The Spatiotemporal Collagraph: A Material Exploration of Granite and Glacier Palimpsests
Irena Zieniewicz — Materialność, która zanika: lód jako medium graficzne
Lista prac zakwalifikowanych do wystawy konferencyjnej (alfabetycznie):
Leonie Bradley & Catherine Cartwright — Routes of Disconsent
Elżbieta Banecka — Bilet do Ryoan-ji
Łucja Bańkowska — Bazgrota kontrolowana
Judyta Bernaś — Jednia_10 (2025)
Marlena Biczak — Chalkofilia 2
Łukasz Butowski — Niebo wewnętrzne ostateczne.
Paulina Buźniak — Portret Pamięciowy
Alicia CANDIANI — CNCT 1 (from the "All Species on Earth" Series)
Paul Catanese — Gli Infiniti di Bruno (Bruno's Infinities) – Digital Synthetic Twin B
Patrycja Chrzanowska — Shit on all this
Nastazja Ciupa — Huta Utechmann
Pauline Clancy — Process Book 17
Deborah Cornell — Breath
Carolyn Craig — temporary cleaning job – sisyphus applied
Aleksander Czekaj — Samotność
Majka Dokudowicz / Ioannis Anastasiou — The Real View Collection
Zuzanna Dyrda — 100 dotyków
Małgorzata ET BER Warlikowska — Przetrwać Raj / To Survive Paradise
Mariusz Filipowicz — NUMBER 73
Andrew Folan — Prometheus
Marek Grzyb — Mimicry of Time
Darya Hancharova — Homo ad quadratum 2
Magdalena Hlawacz — Meeting Point
Franz Hoke — Petroglyphs
Zbyněk Janáček — Konsonance_Disonance 5, 2022 (video)
Jarosław Janas — cykl "Deszcz 1, 2, 3"
Maciej Jaroszczuk — In memory of a man 19XX–200X
Justyna Jaśkiewicz — Fragmented Memories
Luke Johnson — Ellipses – Banff
Andrzej Kalina — Z cyklu: Sacrum
Ann-Kristin Källström — Not just an arbitrary forest, a reconstructioning process
Kamil Kocurek — Crush test 1
Paweł Krzywdziak — Temporary impressions
Marta Lech — 16.06
Karol Lewalski — Spotkanie tam, gdzie wpada pierwsze światło
Zoran Mishe — Stone of silence – KANEO
Robyn Moore — Being in the Land (Coming into this World)
Michelle Murillo — On Wayfinding: Compassing
Małgorzata Oakes — Searching
Mirosław Pawłowski — Kamuflaż — Pix
Sioban Piercy — Restless Objects
Miriana Pino — Pasigraphy
Jaco Putker — Ghosting I
Paweł Puzio — Horizon 3
Anna Rendecka — Zanikanie
Walter Rindone — Lost in the Anthropocene
Augusto SAMPAIO — AZ 6x9 (random sequence)
Jennifer Schmidt — Mud Image / WIND ON BARK
Devon Stackonis — You, Me, and the Moon (part II) Across a Great Distance and Increasingly Dire Circumstances
Anna Stępkowska Nowak — Pomiędzy
Dominika Surmacz — Scheme x_4
Antonia-Styliani Taralli — Margolis I
Paulina Tarara — happy ever after
Bogdan Topor — Memory Cards / Mirror in a mirror
Katarzyna Winczek — Terytorium K.
Hui ZHANG — Memory-Kite
Katarzyna Zimna — Matricultura
Maria Zwolińska — defacement
Komitet Organizacyjny