Olena Matoshniuk i Przemek Pintal / Niektóre rodzaje ciszy
Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z wernisażu wystawy.
Wystawę można oglądać w Bulvary do 15. czerwca 2025 r.
Olena Matoshniuk i Przemek Pintal | Niektóre rodzaje ciszy
wystawa: 05-15.06.2025 / 14:00-18.00
BULVARY, ul. Księcia Witolda 11-29, lok. 3.4, Wrocław
Olena Matoshniuk, urodzona w Łucku. Mieszka i pracuje we Wrocławiu. Absolwentka Wydziału Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu (pracownia malarstwa prof. Mariana Waldemara Kuczmy), Łuckiego Narodowego Uniwersytetu Technicznego na specjalności design oraz indywidualnego programu nauczania w pracowni malarskiej Viry Konskiej. Zdobywczyni Stypendium Prezydenta Ukrainy dla młodych artystów, stypendystka programu Gaude Polonia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego RP oraz trzykrotna laureatka Stypendium Prezydenta Wrocławia w zakresie twórczości i edukacji artystycznej. Laureatka I miejsca 13. Triennale Małej Formy Malarskiej w Toruniu. Zwyciężczyni i dwukrotna finalistka ogólnopolskiego konkursu Studencki Nobel w kategorii sztuka. Nominowana do konkursu Artnoble dla najlepszych dyplomów uczelni artystycznych w Polsce oraz Nagrody Roku ZPAP Wrocław. Autorka wystaw indywidualnych i uczestniczka pokazów zbiorowych w kraju i za granicą oraz licznych plenerów artystycznych i warsztatów. Zajmuje się malarstwem, performance i działaniami intermedialnymi. Animatorka kultury i sztuki. Członkini Związku Polskich Artystów Plastyków. Jej prace znajdują się w zbiorach Muzeum Sztuki Współczesnej Ukrainy Korsaków, Bałtyckiej Galerii Sztuki Współczesnej, Krupa Art Foundation oraz prywatnych.
Przemek Pintal, profesor uczelni w Katedrze Rysunku wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych, prowadzi Pracownię rysunku i działań intermedialnych. Studia historii sztuki na Uniwersytecie Wrocławskim, studia malarskie na uczelniach wyższych w Poznaniu i Wrocławiu, student i dyplomant prof. Wandy Gołkowskiej. Artysta wizualny, malarz, rysownik, twórca obiektów rysunkowych, instalacji. Interesuje się badaniem relacji pomiędzy zjawiskami opozycyjnymi, na wielu poziomach rzeczywistości. Często wykorzystuje w tych działaniach konwencje pracy dokumentalnej, pracy z dokumentem fotograficznym, pracuje ze znakiem literowym, tekstem. Ponieważ historia ludzkości to historia manipulacji, nieporozumień, kłamstwa i przemocy, często pracuje z tymi jakościami, balansując pomiędzy faktem a jego interpretacją, faktem a mitem, wielością funkcjonujących równolegle wersji opisu rzeczywistości.
fot. Michał Pietrzak, Tobiasz Papuczys