Abstrakcja / Przestrzeń / Ruch / Napięcie – praca z ciałem i przestrzenią w teatrze.
Punktem wyjścia warsztatów były „Lekcje Mediolańskie” T. Kantora. Lekcje są rodzajem manifestu twórczości estetycznej i protestem artystyczno-egzystencjalnym Kantora. Równocześnie to swoisty zapis próby przełożenia wskazówek teoretycznych na bezpośrednią akcję praktyczną, z której tworzy się element powstającej konstrukcji teatralnej, w której przedstawienie staje się fazą „otwartą”, świadomie ostateczną. To praca laboratoryjna, osadzona w eksperymencie, często zabawie i spontaniczności płynących z ciała impulsów, oparta na technikach improwizacji, pracy z ciałem, choreografią.
Elementem ćwiczeń warsztatowych było tworzenie „autoportetów” z zamkniętymi oczami. Jak piszą studenci: „Warsztaty były naprawdę niezwykłym i rozwijającym przeżyciem, które zdecydowanie zmieniło nasze postrzeganie ciała jako narzędzia twórczego i pozwoliło zmienić nasz punkt widzenia. Dla nas jako przyszłych scenografów te kwestie okazały się niezwykle interesujące i ważne.”
W warsztatach wzięli udział studenci II i III roku Katedry Scenografii.