Promotor w Szkole Doktorskiej
prof. Małgorzata Warlikowska
Wydział Grafiki i Sztuki Mediów, Katedra Grafiki Artystycznej, Pracownia Ekspansji Graficznej
Charakterystyka działalności twórczej
Urodzona w Gdańsku.
Dyplom z Grafiki uzyskała w 1996 roku na Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu.
Zatrudniona na macierzystej uczelni od 1997, obecnie kieruje Pracownią Ekspansji Graficznej.
Otrzymała stypendium naukowe na Uniwersytecie w Akron, Ohio, USA, w 2000 r. a w 2015 rezydencję artystyczna w Arts Chiyoda, Tokio, Japonia. Nominowana do Paszportu „Polityki” w dziedzinie Plastyka w 2003 r. Brała udział w ponad 80 wystawach indywidualnych i w ponad 300 wystawach zbiorowych w Polsce i za granicą.
Wraz z XY Anką Mierzejewską tworzy grupę artystyczną Stary Banan, organizującą działania performance w przestrzeni publicznej.
Główne pole działań artystycznych to grafika na rzeźbie. Stworzyła między innymi serie: Logorea, Lalopatia, Eat Your Mother, Born to be KING... kong, Ja – Moloch, Kobieta Myśli, KaKaPooPoo Project, Jedząc Marilyn Monroe, Toksyczny Lizak
Najważniejsze osiągnięcia
1. 2015 Rezydencja artystyczna - 3331 ARTS CHIYODA, TOKYO, JAPONIA . Stypendium z projektu POKL.04.03.00-00-095/12 "Przez grafikę intermedialną do postprodukcji fotograficznej, filmowej i telewizyjnej."
2. 2021 Rezydencja artystyczna SIM Rejkjavik 1-28 02 2021
Stypendium z projektu POKL.04.03.00-00-095/12 "Przez grafikę intermedialną do postprodukcji fotograficznej, filmowej i telewizyjnej."
3. Contemporary Polish Printmaking Exhibition (wystawa zbiorowa), National Museum Soares dos Reis, Porto, Portugalia (2013); Lalit Kala Akademi, New Delhi, Indie (2012); The College of Art and Design, Kyung Hee University, Seul, Korea (2011); Tianjin Academy of Fine Art, Chiny (2010).
4. 2015 Dwuczęściowy wykład autorski Possibilities of Thermosealable Printmaking i warsztaty Thermosealable Printmaking - The Fine Art School Northeast University Chang Chun oraz Academy of Fine Art, Tianjin, Chiny
5. 2017 Woman in Print - sympozjum, The Harris Museum and Art Gallery, Prinston, Anglia
Opieka promotorska
Język w jakim prowadzone będzie seminarium
polski, angielski
Charakterystyka projektów i badań, w które ma zostać włączony doktorant, w tym oczekiwane kompetencje praktyczne i teoretyczne doktoranta
Do wyboru lub dowolnego łączenia:
- Grafika termozgrzewalna – grafika wypalana na ceramice, szkle lub metalu
- Grafika eksperymentalna – obiekt graficzny, animacje przy użyciu grafiki (poklatkowa, mechaniczna, flippbook…), biografika (druk materiałem biologicznie czynnym, na roślinach itp.), druk na ciele, site-specific, lista działań otwarta na kreatywność doktoranta/studenta.
Charakterystyka współpracy dydaktycznej doktoranta z promotorem
Wszechstronne zainteresowania technikami graficznymi w tym tradycyjnymi i eksperymentalnymi sposobami ich użycia. Otwartość na kulturową, ideową czy techniczną różnorodność . Chęć współpracy tak z dydaktykami jak i innymi studentami. Inicjowanie nowych zadań i projektów, Duża samodzielność w wyznaczaniu i dążeniu do nowych celów oraz chęć dzielenia się rezultatami tych działań w formie projektów artystycznych, edukacyjnych i wystawienniczych.
Kontakt
instagram: etber_warlikowska