Promotor w Szkole Doktorskiej
dr hab. Mira Boczniowicz
Wydział Ceramiki i Szkła, Działań Interdyscyplinarnych w Ceramice i Szkle, Laboratorium Realizacji Obrazu Cyfrowego.
Charakterystyka działalności twórczej
Mira Boczniowicz aka mirart.73 – funkcjonuję w transdyscyplinarnym środowisku; realizuję obrazy filmowe własne i w kooperacji; kreuję somatyczne akcje i instalacje Site-specific art; eksploruję gramatykę obrazu i optykę płci; prowadzę przedmioty z obszaru: inwentyki, wiedzy o strukturach, sposobach obrazowania w dizajnie i sztuce.
W badaniach naukowych korzystam z neuronów do opisywania naturalnych zjawisk przyrodniczych. W pepinieri obrazowania – w jej czterech trybach twórczości dokumentalnej (poprzez obserwację, zapis i edycję) – buduję morfologię syntetyczną czasu obecnego, opis zjawisk, wyobrażeń o świecie, kryptofiksacje, mistyfikacje, refleksje.
Współtworzę międzynarodowy duet: THE SELF PRESERVATION SOCIETY
Współpracuję z Centrum Sztuki Mediów WRO, ART LAB Wyspa / Fundacją Wyspa Progress.
Najważniejsze osiągnięcia
- WITHOUT TITLE – „The de Young Open”, De Young Museum – San Francisco [USA], 2023
- THE PROO OF LIGHT – „Punto y Raya Festival”, Blickle Kino Belvedere 21, Wiedeń [AT], 2021
- RECONSTRUCTION OF MEASUREMENT. PROLOGUE – „125th anniversary the Fine Arts Museums”, De Young Museum, San Francisco [USA], 2020
- PODPORA I OBCIĄŻENIE – „Die Deutschen kamen Nicht”, Kunsthaus – Dresden [DE], 2016
- ARTIST-OFFICIAL; LOOK!; THE MEASUREMENT – „THE ENTROPY OF ART: A CATALOGUE”, Supermarket Stockholm Independet Art Fair, Kulturhuset, Sztokholm [SE], 2014
Opieka promotorska
Język w jakim prowadzone będzie seminarium
polski
Charakterystyka projektów i badań, w które ma zostać włączony doktorant, w tym oczekiwane kompetencje praktyczne i teoretyczne doktoranta
Semantyka, socjologia wizualna, matryca kulturowa, obraz w przestrzeni działań interdyscyplinarnych – Istotą tych praktyk jest uzyskanie autorskiego języka i rozwijanie poszczególnych elementów mierząc się z problematyką statusu obrazu i szerzej, utworu audiowizualnego. Zderzenie konceptu i realizacji fizycznej „Co może być, to teraz.”
Obrazy i rzeczy oraz inwentyka winny pozwolić na tworzenie wartości utworu wizualnego realizowanego w technikach obrazowania utworu. Semantyczne umiejętności i narzędzia postrzegania mają stanowić niezbywalność widzialności jako aparatu wiedzy i zarządzania nią.
Bardzo dobra znajomość literatury i warsztatu, w którym doktorant chciałby pracować. Chęć inwestowania w kapitał intelektualny.
Charakterystyka współpracy dydaktycznej doktoranta z promotorem
Wiedza humanistyczna i z nauk ścisłych. Bardzo dobra znajomość aplikacji cyfrowych 2D i ruchomych obrazów, zmysł inwentyczny/wynalazczy. Umiejętność rysowania i budowania nowych narracji. Ich eksplorację w preprodukcji i marketingu. Zdolność do tworzenia zespołu interdyscyplinarnego w celu realizacji projektu. Gotowość do podróżowania i dokumentowania tematu w procesie przygotowawczym. W pracy dydaktycznej: rozszyfrowanie i stosowanie dynamicznie rozwijajacego się języka epoki, zaangażowanie, cierpliwość i empatię wobec adepta sztuki.
Kontakt
e mail: mira@asp.wroc.pl