Wirtualna rzeczywistość – rzeczywistość wirtualności
Program i cel
Podczas zajęć studenci uzyskują podstawową wiedzę praktyczną – dotyczącą obsługi sprzętu VR – oraz teoretyczną – z zakresu zagadnień związanych z wirtualną, rozszerzoną i mieszaną rzeczywistością, ich historią, rozwojem oraz możliwościami wykorzystania w przyszłości.
Zadanie kursowe polega na stworzeniu autorskiej przestrzeni wirtualnej dedykowanej medium VR.
Formy kształcenia
-
wykłady;
-
ćwiczenia.
Warunki zapisu
-
kurs do wyboru w semestrze letnim dla studentów I i II roku studiów stacjonarnych II stopnia;
-
obowiązuje limit miejsc;
-
Podstawowa wiedza obsługi progmamu do grafiki 3d (np. 3ds max, Blender) oraz silnika Unreal Engine
-
o przyjęciu na kurs decyduje kolejność zgłoszeń.
Wstępne wymagania
-
ogólna wiedza z zakresu przestrzeni, formy, struktury, kompozycji plastycznej, operowania barwą i fakturą, geometrii i ergonomii;
-
umiejętność posługiwania się programami komputerowymi do modelowania obiektów 3D oraz grafik 2D.
Materiały dydaktyczne
-
J. Bailenson, Wirtualna rzeczywistość. Doznanie na żądanie, Wydawnictwo Helion, 2019;
-
M. Krajewski, Społeczne jako wirtualne. O starym i nowym typie symulowania realności, w: Człowiek między rzeczywistością realną a wirtualną, red. Wójtowicz Andrzej, Ośrodek Wydawnictw Naukowych PAN, Poznań 2006, str. 77-92;
-
S. M. La Valle, Virtual Reality, Cambridge University Press, 2017;
-
A. Przegalińska, Istoty wirtualne, wyd. Universitas, 2016;
-
Strona internetowa: www.vr.cs.uiuc.edu