Cykowska-Halczuk Karolina
W 2014 r. ukończyła studia z wyróżnieniem na Wydziale Architektury Wnętrz i Wzornictwa Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu. Dyplom z zakresu Architektury Wnętrz zrealizowała pod kierunkiem prof. dr hab. Dariusza Grzybowicza.
Wirtualność nie jest już tylko rzeczywistością równoległą. lecz integralną częścią naszej rzeczywistości.
Jestem projektantką przestrzeni wirtualnych działającą m.in w obszarach: wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości (VR i AR), modeli 3D, grafik 2D, aplikacji mobilnych, video mappingu, instalacji multisensorycznych oraz technologii przyrostowych (druku 3d).
Własną ścieżkę kariery zawodowej rozwijam w dwóch obszarach: autorskich projektów badawczych o charakterze eksperymentalnym oraz projektów komercyjnych realizowanych w multidyscyplinarnych zespołach.
Efekty, zarówno prac autorskich jak i zespołowych, prezentowałam na licznych wystawach i targach w kraju i za granicą, m.in.: GAMESCOM (Kolonia /Niemcy/), Syntopia Metaverse (Napulion, Peloponez /Grecja/), Arch Inside (Heraklion /Grecja/), 3D – der, die, das (Görlitz /Niemcy/), TransDesign (Liberec /Czechy/), Interior Design (Alicante /Hiszpania/), Prague Quadrennial of Performance Design and Space (Praga /Czechy/), Must See (Warszawa), Good Game Expo (Warszawa), Arch Inside (Szczecin), Design 32 (Katowice), Digital Dragons (Kraków), Design (Bukowiec), Design (Gliwice), Łódź Design Festiwal (Łódź), Shape of Logic (Wrocław), 10. Noc z Design_em (Wrocław), Przegląd (Wrocław).
Równolegle pracuje jako Art Director w jednym z wrocławskich studiów deweloperskich – Game Island – oraz współpracuje z wieloma interdyscyplinarnymi firmami projektowymi, w tym warszawskim MELT.
Nagrody i stypendia
2009 – Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (Bogdana Zdrojewskiego);
2008 – Stypendium Prezesa Rady Ministrów (Donalda Tuska);
2008 – Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (Bogdana Zdrojewskiego);
2007 – Stypendium Prezesa Rady Ministrów (Jarosława Kaczyńskiego);
2007 – Stypendium Artystyczne Prezydenta Miasta Częstochowy (Tadeusza Wrony).
Wystawy
2022 – Syntopia – Metaverse; wystawa zbiorowa, IV edycja Międzynarodowej Wystawy Sztuki Elektronicznej zorganizowanej w ramach IX Międzynarodowego Interdyscyplinarnego Sympozjum na temat Sztuki, Nauki i Technologii MEDEA 2022 Ex Machina (Vouleftikon – budynek pierwszego parlamentu Grecji, Nauplion, Peloponez /Grecja/);
2021 – Design; cykl wystaw zbiorowych studentów i wykładowców ASP we Wrocławiu z kierunków: Wzornictwa, Mebla i Architektury Wnętrz w ramach Festivalu dell'Arte 2021(28.08–29.09.2021 – budynek CNT, Politechnika Śląska, Gliwice; 14-22.08.2021 – Owczarnia, Bukowiec);
2017, 2018 – ARCH Inside – The First International Exhibition of Architecture Designs, Interior Design and Decorative Arts; cykl wystaw zbiorowych towarzyszących V edycji Międzynarodowego Interdyscyplinarnego Sympozjum na temat Sztuki, Nauki i Technologii – MEDEA 2017 (18.01–12.02.2018 – Filharmonia im. Mieczysława Karłowicza, Szczecin; 03–09.09.2017 – Museum of Visual Arts, Heraklion, Kreta /Grecja/);
2018 – Must see; wystawa zbiorowa, prezentacja prace wyróżnione podczas Przeglądu See&Say 2017 (Centrum Kreatywności, Warszawa);
2017 – 3D - Der, Die, Das; wystawa zbiorowa prezentującej dokonania pracowników naukowo-dydaktycznych, dyplomantów i studentów z kierunków projektowych Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu (Schloss Königshain, Görlitz /Niemcy/);
2015 – TransDesign – partnerstwo transgeniczne, dialog twórczych postaw; wystawa zbiorowa prezentującej dokonania pracowników naukowo-dydaktycznych, dyplomantów i studentów z kierunków projektowych Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu (Galeria Regionalna, Liperec /Czechy/);
2015 – Interior Design; międzynarodowa wystawa zbiorowa (Escola d'Art i Superior de Disseny, Alicante /Hiszpania/);
2014 – DESIGN 32; V edycja Ogólnopolskiej Wystawy Najlepszych Dyplomów Projektowych ASP 2014 (Rondo Sztuki, Katowice).
Konferencje
2019 – Interior – Exterior. Common space; konferencja międzynarodowa zorganizowana w ramach Europejskiej Nocy Muzeów; prelekcja: Architektura w kontekście przestrzeni wirtualnej; autorzy: Karolina Cykowska, Dariusz Grzybowicz (Wyższa Szkoła Humanistyczna, Wrocław);
2016 – Patchlab Generator: Between creation and technology; konferencja międzynarodowa zorganizowana w ramach V edycji sztuki cyfrowej Patchlab 2016; prelekcja: Działania projektowe w przestrzeni wirtualnej; autorzy: Karolina Cykowska, Dariusz Grzybowicz (Pawilon Wyspiańskiego, Kraków);
2015 – Dotacje na innowacje – Jak skutecznie pozyskać dotacje B+R; konferencja ogólnopolska zorganizowana w ramach targów: Innowacje – Technologie – Maszyny 2015; prelekcja: Działania projektowe podejmowane przez pracowników naukowo-dydaktycznych i studentów Wydziału Architektury Wnętrz i Wzornictwa Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu; autorzy: Karolina Cykowska, Dariusz Grzybowicz, Bartosz Zamarek (Targi ITM Polska, Poznań).
Wydawnictwa
2020 – K. Cykowska, Projekt scenografii konferencyjnej na Impact Day #Strategy na zlecenie i we współpracy z interdyscyplinarnym studiem MELT, (w:) Współczesne kreacje wystawiennicze, red. B. Jakubicki, ISBN: 978-83-66321-31-1, Akademia Sztuk Pięknych im. E. Gepperta we Wrocławiu, Wrocław, str.: 132–135;
2019 – K. Cykowska, Architektura w kontekście przestrzeni wirtualnej, (w:) Wnętrze/ zewnętrze. Przestrzeń wspólna vol I, red.: Maciej Zalewski, ISBN: 978-83-925455-5-2, 978-83-7977-439-5, Oficyna Wydawnicza ATUT, Wrocław, str.: 11–22;
2019 – K. Cykowska, D. Grzybowicz, Działania projektowe w przestrzeni wirtualnej, (w:) Przestrzeń pomiędzy, red. M. Pińczyńska, P. Ochman-Tarka, ISBN: 978-83-65570-34-5, Wydział Architektury Wnętrz Akademii Sztuk Pięknych im. J. Matejki w Krakowie, Kraków, str.: 10–25;
2017 – ARCH Inside – Medea 2017; katalog powystawowy Pierwszej Międzynarodowej Wystawy Projektów Architektury, Architektury Wnętrz oraz Sztuki Użytkowej zorganizowanej w ramach V edycji Międzynarodowego Interdyscyplinarnego Sympozjum na temat Sztuki, Nauki | Technologii w Heraklionie na Krecie, red. I. Kuriata, ISBN: 978-83-63072-14-8, Wydział Sztuk Wizualnych Akademii Sztuki w Szczecinie, Szczecin, str.: 14;
2014 – Arch20 – Architecture and Design magazine; publikacja internetowa wybranych 30 prac spośród 423 zgłoszonych projektów z 15 krajów; w ramach międzynarodowego konkursu Student Week 7 (www.arch2o.com/wroclaw-center-of-new-technologies-karolina-cykowska).
Wdrożenia / realizacje
2021–obecnie – Serum; realizacja gry komputerowej 3D z gatunku survival FPP; współpraca ze studiem deweloperskim Game Island (z siedzibą we Wrocławiu) oraz wydawcą gier video Toplitz Productions (z siedzibą w Monachium /Niemcy/) na stanowisku ART DIRECTOR;
2020 – Encounter VR; realizacja autorskiego, interaktywnego doświadczenia VR o charakterze eksperymentalnym w ramach pracy doktorskiej Estetyka immersji. Wirtualna rzeczywistość jako nowe medium cyfrowego uniwersum, współpraca z Krzysztofem Traczem (wsparcie programistyczne);
2019 – PRO8L3M. OUTPOST INSTALAC7A; multisensoryczna instalacja - odsłuchu płyty Widmo zespołu hip-hopowego PRO8L3M – zrealizowana na zlecenie i we współpracy ze studiem MELT (hala poprzemysłowa przy ul. Zabranieckiej, Warszawa); projekt został doceniony i nagrodzony m.in.: brązem w konkursie KRT /kategoria design, podkategoria design in public spaces/, brązem w konkursie Innovations 2019 /kategoria doświadczenie/event/, nominacją w konkursie KRT /kategoria communication, podkategoria out of home – event/, nominacją w konkursie KRT /kategoria communication, podkategoria interactive experience/, nominacją w konkursie KRT /kategoria communication, podkategoria branded entertainment – shows/;
2018 – Impact Day #Strategy; realizacja scenografii scenicznej pod videomapping – na potrzeby Międzynarodowej Konferencji w ramach Impact Academy – na zlecenie i we współpracy ze studiem MELT (Mińska 65, Warszawa);
2017 – stanowisko graphic designer'a w ramach badań przemysłowych i prac rozwojowych do projektu nr POIR.01.02.00-00-0108/16 pod nazwą Opracowanie algorytmów i modeli z dziedziny sztucznej inteligencji z wykorzystaniem metod drzew behawioralnych celem wdrożenia do gier typu Real Time Strategy dofinansowanego w ramach I osi priorytetowej Wsparcie prowadzenia prac B+R, Działania 1.2 Sektorowe programy B+R, Program sektorowy: GameIN w roku 2017 w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014–2020, współpraca ze studiem deweloperskim Baad Games Studio (z siedzibą we Wrocławiu).