Pracownia Projektowania Gier i Form Wirtualnych
Pracownia Dyplomująca
Pracownia stawia sobie za cel kształcenie studentów o wysokich kwalifikacjach artystycznych i zawodowych, posiadających kompetencje i umiejętności w zakresie:
- tworzenia autorskich projektów wykorzystujących medium gier komputerowych – Game Art,
- tworzenia autorskich projektów wykorzystujących rzeczywistość wirtualną,
- tworzenia grafiki 3D i animacji 3D,
- posługiwania się oprogramowaniem służącym do projektowania i realizacji z zakresu grafiki 3D, animacji 3D, wirtualnej rzeczywistości, Level designu , druku 3D.
Pracownia pomaga studentom w opanowaniu i rozpoznaniu metod, sposobów kreacji gier komputerowych oraz wirtualnej rzeczywistości. Wiedza ta uwzględnia techniczne oczekiwania i wymagania technologiczne standardów używanych w procesie tworzenia gier komputerowych. Duży nacisk w pracowni położony jest na:
- realizację artystycznych eksperymentalnych form w obszarze tzw. Game Artu,
- tworzenie indywidualnych artystycznych wypowiedzi w medium gier komputerowych i wirtualnej rzeczywistości,
- realizację procesu tworzenia animacji 3D.
W zakresie zainteresowania pracowni znajdują się także: modelowanie obiektów 3D, druk 3D, wizualizacja wirtualna, projektowanie postaci, koncept art.
Przedmioty
Projektowanie Gier i Form Wirtualnych | studia I stopień
Projektowanie Gier i Form Wirtualnych | studia II stopień
Podstawy Modelowania i Animacji 3D
Działania Intermedialne
Podstawy Multimediów
Zapisy
Portfolio kandydata potwierdzające zainteresowanie prowadzoną przez pracownię tematyką.
Lektury
- Eig Mike, Unity. Przewodnik Projektanta Gier, wyd. HELION, 2019
- Parent Rick, Animacja komputerowa, Wydawnictwo Naukowe PWN
- Piotr Chlipalski, Blender. Architektura i projektowanie, wyd. HELION
- Bailenson Jeremy, Wirtualna rzeczywistość. Doznanie na żądanie, wyd. HELION