Sztuka i technologia – dyplom z wyróżnieniem!
Praca dyplomowa Alicji Domańskiej koncentruje się na procesie projektowo-wdrożeniowym związanym z utworzeniem marki własnej Morphy i wprowadzeniu na rynek autorskich form biżuteryjnych wykonanych w technologii 3d.
W projektach Alicji sztuka i technologia wzajemnie się przenikają, stymulując rozwój nowych form estetycznych oraz funkcjonalnych. W rezultacie ta wzajemna interakcja napędza zarówno innowacje technologiczne, jak i artystyczne, poszerzając granice tego, co uznajemy za możliwe w obu dziedzinach.
Artystka wykorzystuje druk 3d jako narzędzie do eksploracji nowych form wyrazu. Łącząc niestandardowe materiały, sprawia, że każdy projekt – od biżuterii na nos (Nostra), ucho (Ourea) po palce (Fing) – staje się unikalnym, spersonalizowanym dziełem. Wzornictwo Morphy bazuje na formach organicznych, nawiązując do świata przyrody (mikroorganizmów, tkanek kostnych, czy roślin). Te futurystyczne formy są przemyślaną strategią wzorniczą, która ma być siłą napędową marki.
Oferowana przeze mnie biżuteria transcenduje granice ciała, niczym szczepy genów bezinwazyjnie zmienia fizjonomię, stając się integralną częścią tożsamości.
Użytkownik ma poczuć, że ulepsza swoje ciało, zaszczepiając sobie specjalnie zaprojektowany pod niego obiekt-gen – mówi Alicja
Istotny element pracy stanowi opracowanie unikalnej tożsamości wizualnej marki, która podkreśla jej innowacyjny charakter. To połączenie sztuki i technologii nie tylko redefiniuje proces twórczy, ale także kształtuje sposób, w jaki marka komunikuje swoją wyjątkowość, wartości i idee. Cechy najtrafniej opisujące Morphy to innowacyjność, inkluzywność, wyjątkowość i tajemniczość.
Projekt dyplomowy był dużym wyzwaniem i wymagał ogromnego nakładu pracy – od wyboru materiałów, przez technologię produkcji, aż po wzornictwo produktów i opracowanie komunikacji wizualnej. Sesja produktowa oraz film promocyjny zostały wykonane również przez Alicję.
Dyplom został wyróżniony. Gratulujemy!
Tytuł pracy dyplomowej: Sztuka w małej skali. Identyfikacja wizualna marki własnej.
Promotorki:
dr Anna Stępkowska-Nowak, Pracownia Reklamy i Informacji Wizualnej
prof. Aleksandra Janik, Pracownia Druku Cyfrowego i Technik Eksperymentalnych