Jasmin Schaitl, Hands on. Practicing Experience
EXIT ASP Wrocław
Browar Mieszczański
ul. Hubska 44/48
50-502 Wrocław
Zapraszamy na wernisaż wystawy doktorskiej, który odbędzie się w EXIT ASP Wrocław 24 lutego o godz. 18:00.
𝗛𝗔𝗡𝗗𝗦 𝗢𝗡. 𝗣𝗿𝗮𝗰𝘁𝗶𝗰𝗶𝗻𝗴 𝗘𝘅𝗽𝗲𝗿𝗶𝗲𝗻𝗰𝗲 to wystawa partycypacyjna, zapraszająca odwiedzających do odkrywania ćwiczeń z przewodnikiem poprzez wizualne i pisemne instrukcje dotyczące zadań performatywnych. Odwiedzający mogą eksperymentować z tymi ćwiczeniami we własnym tempie, pozostając w przestrzeni wystawy.
Wystawa zaprasza odwiedzających do ponownego przeżycia radosnych wspomnień z przeszłości poprzez artystyczne podejście, angażujące ciało i umysł, otwierając szerokie pole doświadczania siebie z nowych perspektyw.
Kuratorzy: Paweł Czekański, Magdalena Grzybowska
Współorganizacja: Szkoła Doktorska ASP Wrocław
Ioannis Anastasiou – Misprint Studio, sitodruk instrukcji na tkaninie
Jasmin Schaitl jest aktywną na arenie międzynarodowej artystką wizualną, performerką, organizatorką i wykładowczynią. Ukończyła Uniwersytet Sztuki w Wiedniu w 2012 roku. W latach 2021-2022 współprowadziła projekt badawczy INTRA Research Project Withdrawing the Performer wraz z Charlottą Ruth na tym samym uniwersytecie. Jest doktorantką w Szkole Doktorskiej Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu. Od 2019 roku związana jest z Angewandte Performance Laboratory w Wiedniu. W 2024 roku wraz z Darią Lytvynenko współtworzy międzynarodowy projekt "Narrative Presences", współfinansowany przez Zusa Culture (Kreatywna Europa). Projekt oferuje warsztaty artystyczne dla ukraińskich uchodźców we współpracy z lokalnymi instytucjami. Warsztaty mają na celu poprawę stanu duchowego uczestników i wzmocnienie zdrowia psychicznego, stworzenie poczucia sprawczości i świadomości. Projekt będzie realizowany w Austrii, Czechach i na Ukrainie.
Od 2014 roku regularnie prowadzi warsztaty dzieląc się swoim performatywnym podejściem na uniwersytetach, w instytucjach i na festiwalach performatywnych. Koncentruje się na rozwijaniu artystycznych, metod pedagogicznych, które łączą zmysł dotyku, temat pamięci i praktyki kontemplacyjne.
W ramach swojego projektu doktorskiego opublikowała "podręcznik praktyk performatywnych", mający na celu trening umysłu i poprawę samopoczucia poprzez ćwiczenia artystyczne, które mogą być wykonywane przez każdego, bez wcześniejszego przygotowania. Od 2021 roku tworzy prace partycypacyjne, zapraszając do zaangażowania i współtworzenia, co pozwala na procesualną, specyficzną refleksję i kontemplację przeszłych, pozytywnych, indywidualnych doświadczeń.