// doskocz_kurek + Petr Vrba //
Zapraszamy na koncert odbywający się w ramach programu Scena Muzyczna EXIT ASP Wrocław.
Duet doskocz_kurek to fryta, preparacja, melodia, trans i piosenki, a Petr Vrba to szumy, trzaski, szmery oraz drony. Energia gitary i perkusji osadzona w krótkich, skondensowanych formach tym razem wsparta elektroniką i trąbką.
◍ Petr Vrba – trąbka, elektronika
+
◍ Paweł Doskocz – gitara elektryczna
◍ Wojtek Kurek – perkusja
// Petr Vrba //
His unrelenting explorations of non-idiomatic improvisation using trumpet, clarinets, synths, diy electronics, vibrating speakers etc., made him one of the most active experimental musicians in Prague these days. He is founder (with George Cremaschi) of Prague Improvisation Orchestra and bands like Poisonous Frequencies (with Didi Kern and Tomislav Federsel), junk & the beast (with Veronika Mayer), The MoND (with Ken Ganfield and Pasi Mäkelä), NOIZ (with Thomas Lehn and Tiziana Bertoncini), IQ+1 and others. He regularly works with dancers (13 aphorisms - based on Milan Grygars acoustic drawings, duo KaPe, Moving Orchestra a.o.) and filmmakers (live music for experimental or silent movies, creating music for animated movies etc).
His discography counts over 40 albums and includes debut double vinyl Prague Improvisation Orchestra on Polí 5, Schallschatten (with Birgit Ulher) on Inexhaustible Editions, Malá Pardubická vol. 1.-4. (with
Mikolaj Trzaska, Mark Tokar and Balazs Pándi) on Don't Sit On My Vinyl! & Gustaff Records, Resonators (with George Cremaschi and Irene Kepl) on Another Timbre, Huppe Quitieren by Poisonous Frequencies feat. Joke Lanz on Meteorismo, duo with Yan Jun on Kandala records and many others. For two albums he was also member of psych-rock band Rouilleux.
Petr has played with musicians like Tony Buck, Xavier Charles, Angélica Castelló, Michel Doneda, Axel Dörner, Isabelle Duthoit, Kai Fagaschinski, Susanna Gartmayer, Franz Hautzinger, Agnes Hvizdalek,
Mazen Kerbaj, Christof Kurzmann, Joke Lanz, ErikM, Magda Mayas, Ava Mendoza, Seijiro Murayama, Peter Orins, Maja Osojnik, Ryu Hankil, Matija Schellander, Burkhard Stangl, Michael Zerang and many others.
In 2010-2016 he curated the musical programme of Communication Space Školská 28 which was a multifunctional space for various nonprofit cultural and artistic activities. Since 2018 he became dramaturgist for the Alternativa festival in Prague.
Since 1994 he plays as a DJ at Radio 1 in Prague (last years include the 13 raw programme), and was also a temporary student of gamelan music at Institute of Art of Indonesia in Yogyakarta (1997–1998)
// Paweł Doskocz //
– gitara, często preparowana. Używając preparacji szuka nowych możliwości brzmieniowych instrumentu. Skupia się na graniu muzyki improwizowanej, a inspiracje czerpie z wielu źródeł. Współtworzył Bachorze, Strętwę oraz Sumpf. Dotychczas miał okazję grywać z wieloma muzykami z kraju i z zagranicy oraz zagrać na festiwalach poświęconych muzyce eksperymentalnej czy improwizowanej.
Grywał na: Ad Libitum, Nowy Wiek Awangardy Festival, Art of Improvisation Creative Festival, Jazz Ring, Musica Privata, Katowice JazzArt Festival, FRIV Festival, Avant Art Festival oraz Spontaneous Music Festival.
Współpracował m. in. z: Emilio Gordoa, Matthias Müller, Jasper Stadhouders, Paweł Szpura, Hubert Zemler, Wojtek Kurek, Vasco Trilla, Yedo Gibson, Onno Govaert, Seppe Gebruers, Andrew Lisle, Vasco Furtado, Colin Webster, Dirk Serries, Marta Warelis, Don Malfon, Benedict Taylor, Diego Caicedo oraz El Pricto.
Współorganizator „Spontaneous Music Festival” w Poznaniu.
Link do Bandcamp: https://paweldoskocz.bandcamp.com/
// Wojtek Kurek //
Perkusista, improwizator, miłośnik muzyki elektroakustycznej i preparacji. Krowy, żuki, koty, rośliny. Czasem czuje się krową, czasem myśli jak kot, niezależnie potrafi rozróżnić charaktery u myszy polnych. Fascynacja owadami. W muzyce interesuje go trampolina do innych. Zagra na małym zestawie perkusyjnym preparowanym przez patch w środowisku max/msp, który został przygotowany na seminarium i koncert w krakowskiej akademii muzycznej (2023). Patch inspirowany jest taśmą. Cyfrowe tape loop'y przekształcają dźwięk perkusji przyspieszając go lub spowalniając (ultimate retro style), wędruje on później przez szereg filtrów (np formanty) i kolejne poziomy loop'ów i buforów. Wydał ponad 30 albumów, które ukazały się w Polsce, USA, Niemczech, Austrii, Włoszech, Portugalii i Szkocji. Jest nieoficjalnym rekordzistą świata w kategorii 'trasa solo mieszkańca polski' – 23 koncerty w 25 dni (2020).