Metodologia – Design Thinking
Program i cel
W ramach kursu student poznaje praktyczne narzędzia i strategie kolejnych etapów Design Thinking. Zyskuje też wiedzę z zakresu przeprowadzania wywiadów jakościowych oraz poznawania potrzeb użytkowników.
Ćwiczy umiejętność pracy w grupie i partnerskiego podchodzenia do projektowania, zyskuje wprawę w umiejętnym organizowaniu czasu i w szybkim podejmowaniu decyzji. Uczy się autorefleksji i zdrowej krytyki, a także analizy i wyboru najlepszych rozwiązań projektowych.
Formy kształcenia
- warsztaty zespołowe.
Warunki zapisu
-
umiejętności kreatywnego myślenia, szybkiego podejmowania decyzji;
-
pracy w grupie;
-
umiejętności autoprezentacji;
-
podstawowej znajomości metod projektowych zorientowanych na użytkownika.
Materiały dydaktyczne
-
D. Norman, Dizajn na co dzień, wydawnictwo Karakter, 2018;
-
D. Norman, Wzornictwo i emocje. Dlaczego kochamy lub nienawidzimy rzeczy powszednie, wyd. Arkady, 2015;
-
N. Cross, Design Thinking, Berg Publishers, 2011;
-
Strony internetowe: designthinking.ideo.com; learn.stanford.edu