Wybory uzupełniające do Samorządu Studenckiego
Wybory uzupełniające do Samorządu Studenckiego odbędą się w środę, 6 listopada. Każdy student ma prawo do głosowania. Ma prawo do wypełnienia jednej karty i oddania 6 głosów. Głosujący może oddać głos wyłącznie osobiście. Punkt wyborczy będzie usytuowany koło portierni na Placu Polskim (pod Mojżeszem) w godz. od 9 do 16.
Prosimy o zapoznanie się z listą kandydatów oraz odpowiedziami, których udzielili na nasze pytania w formularzu zgłoszeniowym: Opis dotychczasowej działalności oraz „Dlaczego chcesz włączyć się w działalność Samorządu Studenckiego?".
1. Aleksandra Bubis (I rok, Sztuka i Wzornictwo Ceramiki)
„W poprzedniej szkole byłam przewodniczącą klasy i szkoły. Byłam członkiem Młodzieżowej Rady Miasta w Tomaszowie Maz. Mam doświadczenie w organizacji i prowadzeniu wydarzeń kulturalnych nabyte w szkole i podczas wolontariatu na Międzynarodowym Festiwalu Sztuki "Interakcje" (czynny wolontariat od 3 lat)."
„Nie lubię nie mieć wpływu na otoczenie. Chciałabym aktywnie włączyć się w życie uczelni i starać się, aby była ona ciągle miejscem przyjaznym zarówno dla studentów, jak i pracowników placówki."
2. Marcelina Starostecka (I rok, Sztuka i Wzornictwo Ceramiki)
„W latach 2016-2019 byłam członkiem Samorządu Uczniowskiego w Zespole Szkół Plastycznych im. Jacka Malczewskiego w Częstochowie. Będąc członkiem SU, zajmowałam się organizacją wydarzeń szkolnych oraz poza szkolnych. Przykładem takich przedsięwzięć był projekt „Interface Erasmus +".
„Moim zainteresowaniem jest uczestnictwo i pomoc w wydarzeniach społecznych i kulturowych. Wierzę że moje doświadczenie które zdobyłam w poprzednich latach, wpłynie pozytywnie na rozwój działalności Samorządu Studenckiego, na naszej Uczelni. Dodatkową motywacją do brania czynnego udziału w życiu naszej Akademii, jest mozliwośc poznania wielu nowych ciekawych osób, oraz poszerzenia własnych horyzontów zawodowych."
3. Sabina Bartoszek (II rok, Sztuka i Wzornictwo Szkła)
„Byłam przewodnicząca szkoły w gimnazjum. Oczywiście, czynnie brałam udział we wszelakich imprezach okolicznościowych organizowanych przez szkołę, często byłam ich współorganizatorem. Brałam udział w debatach między szkolnych i konkursach artystycznych oraz recytatorskich."
„Pragnę być częścią społeczności akademickiej, a zarazem czuć przynależność do niej, poprzez czynny wpływ na zmiany w niej zachodzące. Pragnę swoim głosem reprezentować innych uczniów, którzy nie mają odwagi sami powiedzieć na głos swoich myśli. Przyświecającym mi celem jest zmiana na lepsze, tak aby każdy był zadowolony i osiągnąć złoty środek."
4. Daria Jakubczyk (III rok, Sztuka i Wzornictwo Szkła)
„W gimnazjum udzielałam się w wielu kołach zainteresowań które działały na terenie naszego miasta - sprzątanie lasów, zbiórka karmy do schroniska itp. Od liceum brałam czynny udział w życiu mojej szkoły. Co roku byłam w samorządzie szkolnym, byłam odpowiedzialna za organizowanie imprez, oraz wielu akcji - zbiórka pieniędzy / zbiórka kocy do schroniska. Dodatkowo byłam pomysłodawcą i wykonawcą prezentów artystycznych - kalendarz 12 miesięcy - 12 dzieł sztuki w wykonaniu uczniów z mojej szkoły. Na studiach również działam aktywnie w mojej grupie, jednak brakuje mi szerszego pola do działania."
„Ponieważ brakuje mi lepszej integracji z uczniami naszej uczelni. Uwielbiam wszelkiego rodzaju imprezy tematyczne, plenery, chciałabym aktywnie wpływać na ich tworzenie. Dodatkowo brakuje mi działań samorządowych."
5. Oliwia Drozdowicz (II rok, Sztuka Mediów)
„Zawsze byłam osobą bardzo angażującą się społecznie. W szkole podstawowej, gimnazjum i liceum byłam przewodniczącą klasy, a w szkole średniej również członkiem samorządu uczniowskiego. Zapoczątkowałam i przez 2 lata prowadziłam akcję „Bluzy Kasprowicza" w moim liceum. Odbyłam mnóstwo wolontariatów, m.in. podczas OPEN'ER Festival, TIFF Festival, Festiwal Spektrum, Festiwal Okiem Młodych, Festiwal Posłuchane, Festiwal MiastoMovie. Na wolontariatach często powierzano mi ważne funkcje."
"Chcę brać czynny udział w kształtowaniu naszej Akademii, reprezentować i działać w imieniu studentów."
6. Kornelia Budka (I rok, Sztuka Mediów)
„Od szkoły podstawowej do rozpoczęcia studiów kilkukrotnie byłam przewodniczącą klasy, a co roku należałam do samorządu szkolnego oraz do wolontariatu. Zawsze aktywnie wspierała mnie także mama, regularnie uczestnicząc w radzie rodziców. Przez trzy lata mojego pobytu w szkolnym internacie licealnym aktywnie udzielałam się w sprawach społeczności mieszkańców. Z początkiem szkoły średniej zaczęłam brać udział w życiu Wrocławia odwiedzając wernisaże, wystawy, chodząc na koncerty i festiwale filmowe. Ukończyłam dwuletnią Akademię Filmową Nowe Horyzonty, dzięki czemu później miałam okazję współtworzyć szatę graficzną MFF Nowe Horyzonty 2017. Udzielałam się w klubie dyskusyjnym Etyka w Kinie, współtworzyłam warsztaty artystyczne na festiwalu SLOT w Lubiążu, odbyłam półroczne praktyki zawodowe w dziale animacji projektów artystycznych i edukacyjnych w Centrum Technologii Audiowizualnych we Wrocławiu jako koordynator projektu Filmoteki Szkolnej 2018. Podczas nauki w szkole plastycznej udało mi się zdobyć podstawową wiedzę z organizacji wydarzeń kulturalnych, dokładając swój mikro udział w Triennale Rysunku Wrocław 2019 oraz w szkolnych wydarzeniach."
„Szczególnie mocno doceniam fakt przyjęcia w poczet studentów Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu. Długo wyjaśniać ile to dla mnie znaczy, ale od siebie chcę dać dwa razy tyle ile już dała mi uczelnia na starcie. Jestem dumna z bycia tutaj, fascynują mnie struktury uczelni i chciałabym je poznać od środka wnosząc coś od siebie. Chcę żyć jej życiem i zabierać głos w jej sprawie. Zależy mi na motywowaniu innych studentów do pracy i do doceniania szansy, którą otrzymaliśmy. Bardzo dobrze czuję się na stanowiskach społecznych, odnajduję się w tym i sprawia mi to ogromną radość. Dlatego wierzę, że uczestnictwo w Samorządzie Studenckim pozwoli mi się realizować na polu innym niż sztuka, a dodatkowo będzie cenną nauką prostudencką i organizacyjną. Z serca pragnę być częścią tej społeczności, przekazywać ją dalej, uczyć się jej i działać na jej promocję."
7. Pola Hajduga (I rok, Sztuka Mediów)
„Przez pół roku byłam przewodnicącą do spraw liceum LO 13 a następnie przez dwa lata przewodniczącą zespołu szkół nr 5. Wraz z Samorządem Uczniowskim udało się nam zorganizować masę akcji charytatywnych takich jak zbiórki dla schroniska, koncerty czy aukcje charytatywne. Nasze działania zostały docenione w konkursie 8 wspaniałych mianując nas laureatami 24 edycji.(Złote Serca) Przez chwilę prowadziłam również 3 sekcje w szkole oraz wolontariat."
„Ponieważ uważam się za osobę aktywną i chętnie się udzielam!"
8. Izabela Tupcik (I rok, Mediacja Sztuki)
„W liceum byłam przewodniczącą klasy oraz aktywnicz działałam na rzecz Samorządu Uczniowskiego. Kilkakrotnie reprezentowałam byłą placówkę na targach szkolnych. Samodzielnie organizowałam 3 wystawy. Wraz z wernisażami oraz współorganizowaniem kolejne 3. Zajmowałam się oprowadzaniem gości na dniach otwartych jak i prowadziłam konsultacje rysunkowo-malarskie. I wiele innych."
„Jednym z powodów jest chęć aktywnego uczestnictwa w życiu uczelni. Chciałabym najlepiej jak potrafię wykonywać swoje umiejętności oraz chęć do działania. Jak każdy człowiek lubię czuć się potrzebna, w wychodzę z założenia że moje doświadczenie może się przydać w Samorządzie Studenckim. Dlatego właśnie chciałabym mieć możliwość włączyć się w tę działalność."
9. Julia Łucyk (I rok, Architektura Wnętrz)
„W poprzednich latach mojej edukacji bardzo często udzielałam się w społeczności szkolnej i nie tylko. Bardzo dużo radości sprawiało mi angażowanie się w życie szkolne i związane z nim wydarzenia. Już od szkoły podstawowej przez gimnazjum aż do liceum uwielbiałam angażować się w wydarzenia nadprogramowe i zawsze bardzo chętnie robiłam ciekawe rzeczy które wykraczały poza granice obowiązków. Zaczynając od najprostszych akcji w szkole jak zbieranie funduszy na jakiś charytatywny cel po organizację masowego wydarzenia w rodzinnym mieście."
„Bardzo chciałabym robić coś więcej niż tylko studiować. Uważam, że wstąpienie w szeregi samorządu studenckiego pozwoli mi poznać wspaniałych ludzi i przede wszystkim stworzy mi bardzo duże pole do zdobywania doświadczeń, które mogą bardzo mi pomóc w dorosłym życiu. Po skończeniu studiów chciałabym czuć, że niczego nie ominęłam i zrobiłam naprawdę wszystko co w mojej mocy żeby przeżyć ten czas jak najlepiej. A jeśli przy tym wszystkim mogę zrobić coś dla dobra wspólnego, które jestem pewna będzie mi sprawiało ogromną satysfakcję, to dlaczego nie spróbować."
10. Wojciech Bereś (I rok II stopnia, Architektura Wnętrz; III rok Scenografia)
„Jestem przedstawicielem studentów mojego wydziału w Senacie ASP we Wrocławiu i Radzie Wydziału Architektury Wnętrz, Wzornictwa i Scenografii."
„Już od trzech lat jestem studentem ASP we Wrocławiu, przez ten czas udało mi się poznać życie i funkcjonowanie Akademii. Angażując się w działalność różnych struktur organizacyjnych jako student aktywnie działam na jej rzecz. Interesuje mnie działalność społeczna, którą dalej chcę rozwijać w Samorządzie Studenckim."
11. Zuzanna Ostropolska-Nalewaja (II rok, Scenografia)
„W zeszłym roku akademickim udzielałam się w kole naukowym studentów Scenografii, jestem członkiem Rady Wydziału AWiW, byłam również członkiem komisji stypednialnej."
„Lubię angażować się społecznie i chciałabym spróbować swoich sił w Samorządzie."