Koncert ✦ Michał Sember ✦ Hubert Kostkiewicz ✦Wystawa To co ukryte
Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z koncertu oraz wystawy To co ukryte / Monika Kozak & Zbiok Czajkowski. Wydarzenia w galerii w EXIT.
Wystawa potrwa do 10 listopada.
Wystawa zestawia z sobą dwa światy - tego co wewnętrzne z tym co jest na zewnątrz. Oba te światy są rozumiane metaforycznie. Wnętrze jest zarówno tym co ukryte - podświadomością, naszymi emocjami, przeżyciami, pragnieniami i traumami, ale także tym czym jesteśmy naprawdę - naszym truthself. Czasem sami nie dopuszczamy wiedzy co kryje się tam głęboko, za warstwą tego co widzialne. Ukrywamy się przed samym sobą. Wytwarzając “skórę” - tworzymy barierę między nami a światem. Metaforycznie jest to nasza maska - przebranie. Jednak jaki wpływ mamy jak się prezentujemy przed światem? Czy jest to nasza świadoma kreacja czy wytwór służący nam do ukrycia nas nie tylko przed światem, ale przede wszystkim samym sobą? gdzie jest granica tego co prawdziwe i tego w co naprawdę wierzymy? Czy my kontrolujemy tę sytuację czy jesteśmy kierowani naszymi nieświadomymi impulsami? Prace artystów oscylują wokół tych pytań i starają się je eksplorować na różnych płaszczyznach.
Koncert odbył się 13 października
✦ Michał Sember
Entuzjasta dźwięków, fristajlowiec i wieloletni praktyk gitarowego sonoryzmu. W swoim podejściu do instrumentu korzysta z szerokiego wachlarza technik autorskich i podpatrzonych. W środy o 22:00 w Radiu LUZ prowadzi audycję Tembr, która traktuje o barwie dźwięku. Jako repmeis tworzy komputerową muzykę inspirowaną przyziemnością, prokrastynacją i frustracją. Współpracował z tym i tamtą tu i ówdzie.
✦ Hubert Kostkiewicz
Gitarzysta, którego charakterystyczny „fizyczny” styl kształtował się w zespole Kurws. Na co dzień udziela się w postpunkowej grupie Atol Atol Atol. W życiu zagrał kilkaset koncertów i wydał kilka płyt i kaset. Poza zespołami daje upust swoim fascynacjom muzyką konkretną, elektroakustyczną i improwizowaną. Poszukuje artykulacji, które biorą się z ograniczeń, z niedoskonałości wykonania i zapisu. Swoich poszukiwań zazwyczaj dokonuje j za pomocą gitary elektrycznej, ale sięga także po instrumenty akustyczne, przetwarzane nagrania terenowe czy dubowy miks.