Przejdź do treści

2. KUCHNIA MEDIALNA

Ogłoszenie
Opublikowano 06 cze 2015

W czwartek 27 maja w CSUCI naszej uczelni na ul. Traugutta odbyła się druga KUCHNIA MEDIALNA, której tematem był mobbing.

Gości Kuchni medialnej byli: Małgorzata Bzdyra – przewodnicząca zespołu konsultacyjno-mediacyjnego w Grupie Kruk SA (firmie windykacyjnej), Rafał Jurkowlaniec – były dziennikarz „Gazety Wyborczej", redaktor naczelny Radia Eska Wrocław, dyrektor 1 programu Polskiego Radia, Wojewoda Dolnośląski, Marszałek Dolnego Śląska, obecnie prezes Legnickiej Strefy Ekonomicznej, dr Dominik Lewiński – medioznawca, Maciej Masztalski – dyrektor artystyczny Teatru Ad Spectatores, reżyser i aktor, dr Andrzej Jabłoński – Wydział Prawa i Administracji UWr (Zakład Prawa Pracy) oraz gość specjalny dr Urszula Glensk – tegoroczna lauretka nagrody historycznej tygodnika "Polityka". Tonowali nastrój swoimi występami: Jędrzej Skiba – gitara oraz duet Aleksandra i Zuzanna Hermanowskie – wiolonczele.

Mobbing – kryzys zarządzania czy wstydliwy aspekt sukcesu?Premiery, wernisaże, czerwone dywany, gale to z pewnością nienajlepsze miejsca do opowiadania złych historii. Lepiej o tym rozmawiać w Kuchni. Jak wiele znakomitych produkcji w świecie biznesu, mediów, reklamy, sztuki, sportu.... wiele przełomowych osiągnięć myśli kreatywnej powstało w zespołach, gdzie łzy, upokorzenia, cierpienie i nieposzanowanie praw jednostki były podstawowymi zasadami funkcjonowania grupy? Czy można narzucić zły, patologiczny sposób zarządzania, aby projekt i realizacja osiągnęły niepowtarzalny sukces? Jak bronić godności pracowniczej w sytuacji mobbingu? Czy mobbing może kogokolwiek uszczęśliwić? Jak zarządzać projektem, by nie mobbingować podwładnych, a osiągnąć sukces? Jeśli mobbing unieszczęśliwia jednych, ale innym pozwala osiągać najwyższe cele, to czy mobbingujący w sztuce, mediach, biznesie lub reklamie może stworzyć wartości wyższego rzędu, przedkładając je nad dobro i sukces podległych jednostek?

Kuchnia medialna. Zainicjowana i przygotowana przez profesora Leszka Pułkę (Uniwersytet Wrocławski), profesora Wiesława Gołucha (Akademia Sztuk Pięknych) i doktor Karinę Stasiuk (Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej) oraz ich współpracowników propozycja cyklicznych spotkań wrocławskich środowisk: medioznawców, dziennikarzy, designerów i projektantów komunikacji, artystów, pracowników branży reklamowej i PR. Celem tych spotkań ma być przed wszystkim wymiana informacji i poglądów dotyczących najaktualniejszych osiągnięć poszczególnych branż i próby interdyscyplinarnego rozwiązywania powstałych i przewidywanych problemów.

-----------------------------
zamieścił J. Jernajczyk

Pozostałe aktualności