Przejdź do treści

GLASS_ON w gablotach na ulicy Oławskiej

Opublikowano 08 lis 2022
azg
Data
9 — 29 lis 2022
Miejsce

Gabloty przy ul. Oławskiej we Wrocławiu 

W kolejnej odsłonie prezentacji GLASS_ON pokażemy prace studentów Katedry Szkła, nagrodzone i  wyróżnione na Międzynarodowym Konkursie Szkła w Pradze: Stanislav Libenský Award 2022.

Prezentujemy tym razem prace Grzegorza Bibro oraz Urszuli Gołdasz.

Grzegorz Bibro jest absolwentem Wydziału Ceramiki i Szkła, obecnie studentem w Szkole Doktorskiej na naszej uczelni. Grzegorz otrzymał  wyróżnienie za : Peeled From the Body (Torsos, Knees, Hips) "Sculptural baroque forms in glass present gay themes in the atmosphere of contemporary conservative Poland."

Urszula Gołdasz jest studentką 1 roku studiów magisterskich. Urszula otrzymała 3 nagrodę za pracę: Slaying "The chaos of the object depicts our oversaturated world. We commend the courage to make glass ugly to describe unpleasant topics."

Urszula Gołdasz

Urszula Gołdasz/ Pracownia dyplomująca dr Dagmary Bieleckiej, as Magdalena Wodarczyk
Zaśmiercenie. 2022/ technika hutnicza/

Codziennie wyrzucamy kilogramy śmieci. Każdego roku marnujemy tony jedzenia: pieczywo, mięso, owoce. Zaśmiercenie to praca, poprzez którą chciałam zwrócić uwagę na problem marnowania żywności w dzisiejszym świecie. Sięgnęłam do przykładu zwierząt, bo to one ponoszą największą ofiarę - oddają życie. Często zapominamy, że różowy kawałek schabu jeszcze niedawno miał cztery nogi i spacerował w swojej klacie. Kupujemy plastry szynki i wyrzucamy ją po kilku dniach, nie zdając sobie sprawy, że połowa wyprodukowanych wędlin trafia do śmieci. Nie chcę przekonywać wszystkich do wegetarianizmu, ale skłonić do przemyślanych zakupów i do szacunku do tego co mamy.

Grzegorz Bibro

Grzegorz Bibro/ Pracownia dyplomująca dr Dagmary Bieleckiej, as. Magdalena Wodarczyk
Z ciała zdjęte, 2022/ technika: realizacja hurnicza, szkło dmuchane do formy

Tytuł odnosi się do linienia niektórych stawonogów i gadów, czyli zrzucania zewnętrznej warstwy skóry w procesie wzrostu, kiedy ich ciała są delikatne i bezbronne. Tworząc kompozycje z męskich ciał przybliżam intymność relacji jednopłciowych, ich piękno i jednocześnie zwyczajność. Pokazuję bliskość przez szkło, które staje się metaforą skóry. Inspiracją była historia zwłok męskiej pary w objęciu, zachowanej przez popiół wulkaniczny w Pompejach po wybuchu Wezuwiusza w 79 roku. Antyczne odkrycie ma dla mnie aktualny wymiar i jest wezwaniem o tolerancję dla społeczności LGBT.

Pozostałe wydarzenia