Wspomaganie Projektowania Blenderem
Program i cel
Nadrzędnym celem niniejszego kursu, jest zapoznanie studenta z narzędziami mającymi zagwarantować mu większą swobodę twórczą i łatwość w podejmowaniu decyzji. poznanie, analiza i omówienie dostępnych na rynku programów do pracy w środowisku 3d;
-
ogólna charakterystyka Blendera i uzasadnienie jego wyboru;
-
pierwsze kroki w programie, zaznajomienie studenta z interfejsem;
-
obróbka brył geometrycznych, podstawowe techniki modelowania;
-
teksturowanie, przygotowanie realistycznych materiałów, wstęp do PBR;
-
techniki oświetlania sceny, omówienie silników renderujących Cycles i Eevee;
-
nieszablonowe techniki modelowania;
-
projektowanie parametryczne, podstawy digital sculptingu i concept artu.
Formy kształcenia
- ćwiczenia
Warunki zapisu
-
kurs wyboru dla studentów I i II roku, studiów II stopnia;
-
oferta kursu skierowana jest do wszystkich studentów posiadających przynajmniej podstawową znajomość pracy w środowisku 3D, o przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń;
-
kurs ma mieć solidny wkład w wykształcenie samodzielnego, niezależnego absolwenta. Zdobyta wiedza ułatwi prowadzenie własnej działalności przez zdecydowane zredukowanie miesięcznych wydatków na niezbędne do pracy narzędzia. Zapewnia to dużą swobodę działania i stanowi znaczące ułatwienie w przypadku samozatrudnienia;
-
szczególnie zapraszam wszystkich studentów, którzy chcą ugruntować swoją wiedzę i urozmaicić workflow o nowe metody pracy.
Materiały dydaktyczne
-
Strony internetowe: