Modelowanie Kreatywne Przestrzeni
Program i cel
Przedmiot oparty o eksperyment badawczy, obejmujący fazy programowania, planowania i reprezentacji. Umożliwia świadomą wypowiedź projektowo-artystyczną w obszarze definicji i realizacji ram przestrzennych nowych terytoriów dla obiektów i wnętrz. Obejmuje sfery krytycznego myślenia, wiedzy i umiejętność w obszarze języka wizualnego, materii, narzędzi i formy. Kształtuje postawę zrozumienia dla wpływu i potrzeb badań na kształt i skutki tworzonych i realizowanych pomysłów.
Formy kształcenia
- ćwiczenia projektowe;
-
wykład;
-
pokaz.
Warunki zapisu
Przedmiot obowiązkowy dla studentów I roku studiów I stopnia.
-
zdane egzaminy wstępne i przyjęcie na I rok Architektury Wnętrz;
-
ogólna wiedza plastyczna, techniczna i z zakresu geometrii;
-
szczególne umiejętności związane z wybranym kierunkiem studiów;
-
wrażliwość;
-
wewnętrzna motywacja;
-
otwartość i kreatywność myślenia zainteresowanie nowymi zjawiskami w sztuce, kulturze oraz nauce.
Materiały dydaktyczne
-
R. Artheim, Sztuka i percepcja wzrokowa – psychologia twórczego oka, wydawnictwo Munken, 2004;
-
P. Francuz, Obrazy w umyśle, studia nad percepcją i wyobraźnią, WN Scholar, 2007;
-
A. Frutiger, Człowiek i jego znaki, wydawnictwo d2d, 2010;
-
E. H. Gombrich, red. D. Folga–Januszewska, Zmysł Porządku, Tow. Autorów i Wyd. Prac Nauk. Universitas, 2009;
-
E. Grosz, Chaos, territorry, art. Deleuze and the framing of the earth, Columbia University Press, 2008;
-
E. Hall, Bezgłośny język, Państwowy Instytut Wydawniczy, 1987;
-
J. Pallasma, Oczy skóry. Architektura i zmysły, Instytut Architektury, 2012.
- Czasopisma: Architectural Design; Detail; Form & Function.
- Strony internetowe: www.materialconnexion.com; www.scientific.net; www.simplilearn.com; www.terreform.org
- YouTube: Copernicus Center for Interdisciplinary Studies; Show Studio; Ted; Ted-Ed.