Interaktywne obiekty w przestrzeni użyteczności publicznej
Pogram i cel
Celem zajęć jest tworzenie projektów na potrzeby instytucji kultury, festiwali o charakterze promocyjno-informacyjnym lub edukacyjnym w przestrzeniach użyteczności publicznej. Zadaniem studenta jest sprawne skomunikowanie projektowanych obiektów z wybranym tematem – zarówno pod względem wizualnym, funkcjonalnym, jak i medialnym. Komunikacja między obiektami a użytkownikami odbywa się za pośrednictwem mediów cyfrowych. W procesie projektowym istotną rolę odgrywa wybór strategii komunikacyjnej i scenariusza interakcji.
- student zna i rozumie podstawowe pojęcia związane z interaktywnością;
- ma podstawową wiedzę dotyczącą projektowania i realizacji wnętrz, mebli oraz elementów wystawienniczych posiadających cechy interaktywne;
- zna określony zakres problematyki związanej z rozwojem technologicznym, przestrzeniami interaktywnymi oraz innowacyjnymi tendencjami w architekturze wnętrz;
- potrafi pozyskać informacje właściwe do zadania projektowego z podstawowych źródeł;
- potrafi tworzyć i realizować własne koncepcje projektowe i artystyczne;
- potrafi wykorzystać nabytą wiedzę plastyczną i techniczną w procesie projektowania innowacyjnych obiektów architektury wnętrz oraz przestrzeni interaktywnych;
- ma świadomość konieczności poszerzania wiedzy z zakresu architektury wnętrz;
- dostrzega konieczność śledzenia aktualnych trendów i tendencji w rozwoju architektury wnętrz i designu;
- jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej;
- efektywnie wykorzystuje swoją wyobraźnię i emocjonalność, potrafi ją przełożyć na język form przestrzennych.
Formy kształcenia
- wykłady;
- student realizuje jedno zadanie projektowe.
Warunki zapisu
- obowiązuje kolejność zapisu
Materiały dydaktyczne
- R.W. Kluszczyński, Sztuka interaktywna. Od dzieła-instrumentu do interaktywnego spektaklu, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2010;
- P. Zawojski, O sztuce Interaktywnej, Opcje 1999, nr 2;
- R.W. Kluszczyński, Film-Wideo-Multimedia. Sztuka ruchomego obrazu w erze elektronicznej, Instytut Kultury, Warszawa 1999;
- E. Wójtowicz, Net Art, wydawnictwo Rabit, Kraków 2008;
- I. Frankiewicz-Olczak, Sztuka interaktywna. Społeczny kontekst odbioru, wydawnictwo Oficyna Naukowa Ewa Pajestka-Kojder, 2016;
- Strona internetowa: ars.electronica.art