Obrazowanie w sztuce i projektowaniu
Opis
Zajęcia obejmują: omówienie bieżących sposobów realizacyjnych stosowanych w publikacji ruchomych obrazów; podstawy tworzenia scenorysu; wskazanie warsztatu praktycznego w laboratorium realizacji obrazu cyfrowego; indywidualną pracę podczas zapisu w strukturze budowania scenorysu, partytury obrazu w aplikacji; formalne opisywanie znaczeń treści, obiektów i działań do–kamerowych z przedmiotami ceramicznymi / szklanymi na planie zdjęciowym i w postprodukcji sekwencji. Realizacje dedykowane są do autorskiej publikacji animacji poklatkowej znaku graficznego, miniatur i etiud filmowych w publikacji wystawienniczej, w mediach społecznościowych, Website i itp.
W oparciu o podstawowe elementy teoretyczne i technologiczne konstrukcje ćwiczeń są wprowadzające do produkcji i postprodukcji.
Opracowanie koncepcji i budowanie autorskiego motywu w technikach: scenorysu, zapisu i montażu nieliniowego procesu twórczego są dostosowane do aktualnych problemów w sztuce i projektowaniu.
Przykładowe tematy realizowane ze studentami
I. KSZTAŁT/ty. FIGURA I TŁO w szkle. Semiotyka w sztuce i projektowaniu: znaku, sygnatury, cechy, wyróżnika, identyfikatora, logo, narki / tagu, emblematu, totemu, heraldyki, barwy, manufaktury w technice znaku wektorowego.
II. ANIMACJA – „Szkło, mój symbol identyfikacji w sztuce i projektowaniu”.
III. „STORYBOARD” – praca nad scenariuszem rysunkowym idei / przedmiotu ceramicznego i szklanego.
IV. TRAILER – czyli autostar/t twórczości. Światło i plan w kadrze. Charakterystyka i dokumentacja filmowa obiektu zdjęciowego i artysty w akcie twórczym; kontrast i tempo w sekwencji filmowej na podstawie zapisu wybranych etapów pracy podczas realizacji dyplomu dla kierunku Sztuka i Wzornictwo Ceramiki i Sztuka i Wzornictwo Szkła.
Lektury
1. Zwiastun filmowy, [w:] Encyklopedia kina, artykuł, red. T. Lubelski, Kraków 2003
2. Sadowski Mirosław, Trailery, zwiastuny, forszpany – historia i rozwój, artykuł [dostęp 03.06.2016]
3. Strzelecka Maja, Tajemnice filmowych zajawek, artykuł [dostęp: 3.06.2016]
4. Gwóźdź Andrzej, Obrazy i rzeczy. Film między mediami, wyd. Univesitas, Kraków 1997
5. Duda Aneta, Język mitu w reklamie, wyd. KUL, Lublin 2010
6. Godzic Wiesław, Oglądanie i inne przyjemności kultury popularnej, wyd. Universitas, Kraków 1996
7. Kisielewski Andrzej, Sztuka i reklama. Relacje między sztuką i kulturą, Wydawnictwo Uniwersyteckie Trans Humana, Białystok 1999